حقوق نجومی همچنان ادامه دارد!

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات کل کشور درباره تفریغ بودجه 97، گفت: در این گزارش رئیس دیوان محاسبات از پرداخت حقوق 53 میلیون تومانی در سال 97 سخن گفت که جای تأمل دارد.

اخبار سیاسی- وی با تأکید بر اینکه باید با عاملان پرداخت حقوق‌های نجومی در تمامی دستگاه‌ها برخورد شود، اظهار داشت: ضعف نظارتی مجلس موجب شده تا پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان در برخی دستگاه‌ها ادامه داشته باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: پرداخت‌های نجومی در هیئت‌مدیره یکی از بانک‌ها به عنوان پاداش، معضلی است که با وجود تذکرات متعدد به رئیس کل بانک مرکزی، همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سلیمی اضافه کرد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده، در هیئت‌مدیره یکی از بانک‌ها، برای پاداش پایان سال، رقمی نجومی پرداخت شده که باید رسیدگی شود.

وی تأکید کرد: همواره تأکید شده که بانک‌ها دست از بنگاه‌داری بردارند و به سمت رونق تولید و اشتغالزایی گام بردارند، اما می‌بینیم که نه تنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، بلکه حقوق‌های نجومی نیز بین اعضای هیئت‌مدیره رد و بدل می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، صرفا به تشکیل کمیته و یا کارگروه ویژه برای برخورد با پرداخت حقوق‌های نجومی اکتفا نکنند و به صورت جدی‌تر وارد عرصه شوند تا دست چپاولگران از بیت‌المال کوتاه شود.