واکنش نماینده مجلس به حداقل حقوق کارگران در سال 99

نادر قاضی پور، نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز کارگر با تأکید بر اینکه دولت طبق قانون اساسی مکلف است نسبت به احداث مسکن برای کارگران اقدام کند، اظهار کرد: در اصل  سوم و سی‌ام قانون اساسی آمده که برای قشر کارگر آموزش و پرورش رایگان است، ولی دولت تاکنون به این امر مهم توجه خاصی نکرده است.

اخبار سیاسی- او با بیان اینکه کارگران به‌ویژه کارگران ساختمانی قشر آسیب پذیر جامعه هستند، اظهار کرد: ۲۵ درصد اقتصاد ایران به ساخت و ساز مرتبط  است و ۲۳۴ نوع کارخانه فعال هستند تا یک ساختمان تمام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: در اواخر سال ۹۸ دولت دستمزد کارگران   را به حداقل رساند، در حالی که مجلس در بودجه سال ۹۹ حداقل حقوق را برای کارمندان ۲ میلیون و ۸۰۰  هزار تومان در نظر گرفت، اما به آن توجه‌ای نشد.

قاضی پور ادامه داد: اکنون حقوق کارگران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و  اگر کارفرمایان بُن‌های کارگری را هم پرداخت کنند در نهایت کارگران دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، بنابراین ما  فرهنگ استفاده صحیح از نیرو‌های انسانی را نداریم، به عنوان مثال کارگران خدماتی طبق قانون کار حقوق نمی‌گیرند، به همین منظور کارفرمایان باید قانون کار را رعایت کنند.

مخالفت نمایندگان مجلس با واگذاری شرکت‌های شستا

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای به حقوق کارگران اعتراض کرده است، گفت: نمایندگان مجلس با واگذاری شرکت‌های شستا صد درصد مخالف هستند، به همین منظور آقایان محجوب و حاجی بابایی مسئول پیگیری حق و حقوق کارگران شده‌اند.

قاضی پور با  پیش‌بینی وضعیت کارگران در شرایط فعلی تصریح کرد: بیماری کرونا مانند سِل، آنفولانزا و فلج اطفال ماندگار است، در نتیجه باید اقتصاد خود را کرونایی کنیم و تنها به فکر تعطیلی مشاغل نباشیم، چراکه کارگران ما سرمایه خاصی ندارند و بعضا به نان شب خود محتاج هستند، بنابراین ما باید به نیاز‌های آنها احترام بگذاریم و حق و حقوق آنها را استیفا کنیم.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: اولویت نمایندگان مجلس برای کارگران این است که طبق قانون آنها از حداقل معیشت و مسکن برخوردار شوند.