نویسنده لبنانی جواب اراجیف شاهزاده سعودی درباره ایران را داد

پس از انتشار یادداشتی از «مشعل السدیری» از شاهزادگان سعودی در روزنامه الشرق الاوسط (سه‌شنبه ۲۸ آوریل) و بیان اطلاعات کاملا غیرواقعی در خصوص ارتباط  ایران با جامعه یهودیان و بیان اتهامات عجیب، «یاسر رحال» نویسنده لبنانی در یادداشتی، پاسخ این شاهزاده سعودی را داد.

اخبار سیاسی- خط به خط مقاله این شاهزاده سعودی به طرز عجیبی سرشار از اطلاعات نادرست است، به طوری که فرد آگاه، به یقین می‌رسد که وی عامدانه برای ایجاد یک جو رسانه‌ای در میان مخاطبان عرب‌زبان دست به قلمفرسایی زده است تا به مخاطب چنین القا کند که ایران در حمایت از مسأله فلسطین صادق نیست و ارتباطات تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد.

او در بخشی از این یادداشت کوتاه اما پر از اطلاعات نادرست، می‌نویسد که ۲۰۰ هزار یهودی در ایران ساکن هستند، در حالیکه طبق آمار انجمن کلیمی‌های ایران، فقط ۱۵ هزار یهودی در ایران سکونت دارند. یا اینکه وی مدعی است که فقط در تهران ۲۰۰ کنیسه وجود دارد و حتی یک مسجد برای اهل سنت نیز در تهران دایر نشده است حال آنکه در تهران حدود ۲۶ کنیسه است که نیمی از آن فعال است. 

پاسخ لبنانی به ادعاهای شاهزاده سعودی

اما «یاسر رحیل» در وبگاه العهد  لبنان ، به طرز دیگری پاسخ این شاهزاده سعودی را داده و نوشته که است که کارنامه آل سعود در دشمنی با موضوع فلسطین و اصل اسلام به شدت سیاه و قابل مقایسه با خدمات ایران و مقاومت نیست.

او نوشت: «تجارت آل سعود رو به کسادی است و به مرور موضع حقیقی خود را در قبال خدا و اسلام و رسول اعظم -ص- و اهل بیتش -ع- آشکار می‌کند که جدیدترین مورد آن یادداشتی است که مشعل السدیری در روزنامه موسوم به الشرق الاوسط نوشته است... مسئولیت کامل این نوشتار بر دوش اسلامِ سعودی است و هیچ ارتباطی به اسلامی ندارد که بیش از یک میلیارد مسلمان بدان ایمان دارند و پشت یکدیگر نماز می‌خوانند؛ مسلمانانی که طبق فتوای امام خمینی (ره) واجب است پشت امام جماعت حرمین و ائمه جمعه و جماعت در سرزمین حجاز نماز بخوانند».

«السدیری در مقاله‌ای با عنوان "بوسه ای بر گونه خمینی" تمامی سمی که در درون خبیث آل سعود بود، بیرون ریخت تا با تکیه بر مرجیعت به اصطلاح دینی‌اش، ایران را به نفاق در ارتباط با قضیه فلسطین و گروههای مقاومت فلسطینی متهم سازد و در نهایت بار دیگر تشیع را ساخته‌وپاخته شخصیتی [افسانه‌ای] به نام "ابن سبأ" معرفی کند».

یاسر رحیل افزود: وارد بحث‌های تاریخی نمی‌شویم اما یک بار دیگر درباره دستاوردهای آل سعود و روزنامه‌نگارانش در ارتباط با فلسطین، شما را آگاه می‌کنیم. از مقالاتی که علیه فلسطین و رد حق موجودیتش نوشته و دشنام‌هایی که به اهالی غزه و مقاومت داده می‌شود تا مجاهدان جنبش مقاومت اسلامی -حماس- که در عربستان بازداشت شده‌اند و دراین میان هیچ کس از عربستان به دفاع از برادر سنی خود بر نمی‌خیزد، اما ما فرزندان امام خمینی هستیم که گفت «هرکس بگوید فلانی سنی و فلانی شیعه است، مسلمان نیست.»

او در بخش دیگری از نوشته خود به کنایه به «مبارزات آل سعود در برابر یهود» اشاره کرد و نوشت که سعودی‌ها تمامی خانه‌های منتسب به صحابه و بارگاهشان را تخریب کرده و به ضریح مقدس اهل بیت در بقیع نیز رحم نکردند و همچنین خانه حضرت خدیجه (س) و خانه پیامبر اکرم (ص) را نیز به کلی ویران کردند و همچنان در فکر تخریب بارگاه ایشان هستند و در کل این مدت، تمامی آثار به جا مانده از یهودیان را به این بهانه که جزئی از آثار باستانی است، سالم نگه داشتند و از این رو می‌توان فهمید که چه کسانی «فرزندان یهود» هستند.

«یاسر رحیل» در ادامه به جنگ بوسنی اشاره کرد و نوشت که در این جنگ سپاه پاسداران و حزب‌الله، افتخار مشارکت در دفاع از مردم «اهل سنت» بوسنی را داشتند و در مقابل نیز گروههایی تحت عنوان «مجاهدان عرب» نیز به بوسنی رفتند اما اقداماتشان به قدری رسوایی به بار آورد، که پس از جنگ مشکلات اجتماعی زیادی در بوسنی به وجود آمد و حتی برخی از دین اسلام رویگردان شدند.

در ادامه یادداشت لبنانی آمده است، یا اینکه به طور روزانه اسرای فلسطینی تحت شکنجه و شنیع‌ترین اقدامات نژادپرستانه قرار می‌گیرند و دولت سعودی از زمان اشغال فلسطین نقش گوسفندی را دارد که به دنبال چراگاه می‌گردد تا بخورد و چاق شود. فلسطینی‌ها اگر بمیرند برایش اهمیتی ندارد و یهودیان هر کاری بخواهند می‌توانند در خاک حجاز انجام دهند و فراتر از این سعودی‌ها به سوی مشارکت در طرح «معامله قرن» و تأمین مالی آن رفته و تلاش دارند دیگر کشورهای عربی را نیز برای اجرای این طرح قانع کنند تا پس از آن دیگر چنین ترویج دهند که موجودیتی به نام فلسطین از اساس وجود ندارد و آن سرزمین حق قانونی یهود است.

یاسر رحیل در ادامه نوشت: «امام خمینی در دیدار با یاسر عرفات اصرار داشت "ما هرگز شما را تنها نمی‌گذاریم." و بر این سخن، امام خامنه‌ای مهر تصدیق زده و در حال آماده‌سازی ارتش بیست میلیونی است و سید حسن نصرالله نیز در لبنان به تمامی فلسطینی‌ها گفته است که "ما هرگز شما را رها نمی‌کنیم و در سختی‌ها می‌توانید روی ما حساب کنید" و تمامی این‌ها در حالی است که یک نفر را در سرزمین شن‌ها [عربستان] پیدا نمی‌کنیم که به صراحت به دفاع از مقاومت فلسطینی پرداخته باشد و برعکس با یورش همه جانبه به یمن خانه‌ای در این کشور باقی نمانده که تخریب نشود. آیا آن‌ها بر دین محمد (ص) نیستند؟ یا پیامبر «السدیری» و «بن سلمان» غیر از محمد (ص) است؟».

او در بخش پایانی نوشت که تمامی این‌ها بخشی از به اصطلاح «فضیلت‌های آل سعود» بود و اگر بخواهیم به تفصیل درباره آن‌ها سخن بگوییم، روشن خواهد شد که سعودی‌ها چه اقداماتی برای تفرقه میان مسلمانان  و دیگر ادیان انجام می‌دهند و اینکه چه کسانی مساجد را به «سنی» و «شیعی» تقسیم کردند. فلسطینی‌ها بخوبی می‌دانند که چه کسانی پشت آن‌ها ایستاده و در آسایش و سختی از آن‌ها دفاع کرده‌اند. «حمایت از فلسطین از دیانت است و تلاش برای آزادای‌اش واجب اخلاقی و شرعی است و  شعار "امروز ایران، فردا فلسطین" در روز پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست».