در جلسه نمایندگان فرهنگیان و مجلس با آیت الله رئیسی چه گذشت؟

جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به جزئیاتی از نشست تعدادی از نمایندگان فرهنگیان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه، گفت: در بخشی از این جلسه که حدود 4 ساعت ادامه داشت، مباحثی پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان و تخلفات صورت‌گرفته در این صندوق نیز مطرح شد.

اخبار سیاسی- وی افزود: رئیس قوه قضائیه در این نشست اعلام کرد که با رعایت تمامی موازین قانونی به پرونده تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان رسیدگی شده و بخشی از پول‌هایی که چپاول شده بود، به این صندوق برگشته است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: براساس پیگیری‌ها و گزارش‌های هیئت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، برای نزدیک به 20 متهم پرونده این صندوق احکامی صادر شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به جزئیاتی از ارقام برگشت‌داده‌شده به صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: قسمتی از این پول‌ها مربوط به سپرده‌های فرهنگیان در این صندوق است که طبق اساسنامه صندوق، سهامدار آن محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: البته بخشی از این پول‌هایی که برگشت داده شده نیز مربوط به دارایی‌ها و اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان از پیشنهاد جدید نمایندگان مجلس در جلسه با رئیس قوه قضائیه برای تشکیل دفتری حقوقی در این قوه برای پیگیری حقوقی و مسائل مالی فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در این جلسه از تشکیل چنین دفتری استقبال کرد.