پمپئو: اجازه دسترسی ایران به تسلیحات را نمی‌دهیم

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در روز سه‌شنبه ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس خود درباره ایران، مدعی شد که دولت دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور این کشور از همه توامندی‌های خود برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح استفاده خواهد کرد.

اخبار سیاسی- حساب وزارت خارجه آمریکا در توئیتر از قول مایک پمپئو نوشت: «چیزی که مردم آمریکا باید بدانند این است که دونالد ترامپ به استفاده از همه ابزارهایمان برای جلوگیری از دستیابی ایرانی‌ها به سلاح‌های متعارف بیشتر متعهد است. من باور دارم که ما توانایی انجام این کار را داریم».

گفتنی است، ممنوعیت‌های فروش سلاح به ایران براساس مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی خواهد شد. تمدید این تحریم‌ها بواسطه حضور آمریکا در برجام ممکن بود، اکنون دولت ترامپ به دلیل خروج از برجام بیستر مورد انتقادات جامعه آمریکا قرار گرفته است.

پمپئو پیش از این هم بارها تاکید کرده بود که واشنگتن تمام تلاش های لازم برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را انجام خواهد داد. وی ضمن درخواست از شورای امنیت برای تمدید این تحریم ها اعلام کرد که اگر لازم باشد آمریکا حاضر است به تنهایی در این‌باره اقداماتی انجام دهد.