قالیباف: «اقتصاد دانش‌بنیان» جغرافیا نمی‌شناسد

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی در نخستین نشست «فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان » مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت اول مجلس یازدهم «اقتصاد» است؛ اگر می‌خواهیم در بخش اقتصاد هم معیشت و هم اشتغال را داشته باشیم باید «اقتصاد دانش‌بنیان» را پیش ببریم.

اخبار سیاسی- او  با اشاره به اینکه نباید این حس به وجود آید که اقتصاد دانش‌بنیان حتما باید از تهران شروع شود، گفت: یک اکوسیستم دانش‌بنیان در کشور شکل گرفته است.

این منتخب مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه «اقتصاد دانش‌بنیان» یک اقتصاد مردم‌پایه است، تصریح کرد: معتقدم حل این مشکل یک چیز می‌خواهد؛ باید نگرش خود نسبت به این موضوع را تغییر دهیم تا به‌سرعت مشکلاتمان حل شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه «اقتصاد دانش‌بنیان» جغرافیا نمی‌شناسد، گفت: باید دقت کنیم تا همه ظرفیت‌های انسانی و مکانی اعم از عوامل انسان‌ساخت اجتماعی و همچنین منابع را تبدیل به داده کنیم تا فعالیت در این زمینه را شروع کنیم.

او با اشاره به اینکه ابتدا خودمان در حوزه‌های انتخابیه باید بدانیم که رابطه پلت‌فرم و اشتغال کجاست، خاطرنشان کرد: تا چند سال آینده شغل‌های جدیدی ایجاد خواهد شد؛ بحث مربوط به دانش‌بنیان یک بحث لوکس نیست و این موضوع را می‌توانیم در تمامی مناطق محروم دنبال کنیم.