۵ + ۱ نمی‌تواند حقوق ایران را نادیده بگیرد

به گزارش افکارنیوز، عزیز اکبریان امروز در گفتوگو با فارس در کرج با اشاره به در پیش بودن مذاکرات دیپلماتهای کشورمان با ۵ + ۱ در ترکیه گفت: اگر هدف از انجام این مذاکرات رسیدن به خواستههای نامعقول و غیر منطقی غربیها باشد، به طور قطع تیم مذاکره کننده ایرانی زیر بار این موضوع نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: مذاکرات تنها در شرایطی مفید و مثبت خواهد بود که ۵ + ۱ به دنبال مذاکره‌ای سازنده بوده و خواسته‌های نامعقولی مطرح نکنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران به عنوان یک کشور مستقل و آزاد در قالب معاهدات و قوانین بین‌المللی دارای حقوقی است که هیچ کشوری و به طبع آن ۵ + ۱ نمی‌تواند این حقوق را نادیده بگیرد.

اکبریان با اشاره به مذاکرات گذشته ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین برخی کشورهای غربی گفت: ما همواره آماده مذاکره سازنده با دنیا بودیم، اما کشورهای غربی و در راس آنها ۵ + ۱ در مذاکرات موارد نامعقولی مطرح می‌کنند که نمی‌توانیم آنها را بپذیریم.

* ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود چشم‌پوشی نمی‌کند

وی ادامه داد: به طور قطع دولت و حاکمیت از حقوق مسلم کشور در حوزه دانش هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد، چرا که ملت ما چنین اجازه را نمی‌دهد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در خانه ملت تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین مقام کشور و رهبری نظام بارها سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه دست‌یابی به دانش هسته‌ای را ترسیم فرموده و این سیاست‌ها مورد تایید ملت ایران است.

اکبریان گفت: معظم‌له بارها تاکید کرده‌اند که ما نیازی به بمب اتم نداشته و به هیچ عنوان خواستار ساخت آن نیستیم، اما از سوی دیگر نیاز به دانش هسته‌ای داریم و با اتکا به جوانان خود این موضوع را با قدرت تمام پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: بنابراین سیاستهای کلان کشور ما در مذاکرات با آژانس بینالمللی انرژی اتمی و همچنین ۵ + ۱ مشخص است و اگر آنها به دنبال مذاکرات سازنده و مثبت باشند، میتوانیم به نتیجه مطلوب دستیابیم.