ایران و آذربایجان به هم نزدیک تر می شوند؟

معاون رئیس جمهور آذربایجان به تداوم روابط دوستانه بین باکو و ایران و ساخت نیروگاههای برق در حاشیه رود «ارس» اشاره کرد.

اخبار سیاسی- به گزارش خبرگزاری «ترند» «حکمت حاجی اف» معاون ریاست جمهوری آذربایجان این سخنان را در حاشیه نشست کابینه وزرای این کشور بیان کرد.

معاون رئیس جمهوری آذربایجان در این باره گفت: «این روابط در برهه همه گیر شدن ویروس کرونا نیز حفظ میشود. در رابطه با بسته شدن مرزها و تردد شهروندان دو کشور تفاهم مشترک حاصل شده است.»

معاون رئیس جمهور آذربایجان از رایزنی با مقامات ایرانی برای احداث نیروگاههای برق «خدا آفرین» و «قزقالاسی» در حاشیه رود «ارس» خبر داد.

ایران نیز بارها از تمایل خود برای بهبود روابط با همسایه شمالی خو خبر داده به طوریکه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان چندی قبل در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور بر مودت و دوستی بین دو کشور همسایه  تاکید کرد.

«جواد جهانگیرزاده» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آذر تک» گفت که  ایران و آذربایجان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و روابط  فیمابین صمیمانه است. این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان انگیزه بزرگی برای توسعه روابط ایجاد کرده است. روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است.»

سفیر ایران در باکو در بخش دیگر این گفت‌وگو از اجرای موفقیت آمیز پروژه‌های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و افزود: «این پروژه‌ها همچنین باعث تحرک بیشتر در زمینه همکاری‌های اقتصادی خواهد شد.»