همکاری روسیه و ایران در مبارزه با افراط گرایی آمریکا در منطقه

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (چهارشنبه) ۳۱ اردیبهشت ماه با «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز تلفنی گفت و گو کرد.

اخبار سیاسی- در این گفت و گو طرفین در مورد روابط دوجانبه، اوضاع افغانستان، سازمان همکاری های شانگهای، پاندمی کرونا و تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، تبادل نظر کردند. طرفین همچنین بر ضرورت رایزنی و تعامل بین ۲ کشور در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز و لزوم همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات موجود برای این حوزه از جمله گسترش تروریسم و افراط گرایی و نفوذ آمریکا در منطقه، تاکید کردند.

جلالی و رودنکو همچنین تمایل خود را نسبت به تداوم تماس ها و دیدارها در خصوص مسائل منطقه، اعلام کردند.

*گفت و گو با وزیر دولت شهر مسکو

کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه همچنین امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با «سرگئی چریومین» وزیر دولت شهر مسکو و مدیر دپارتمان روابط اقتصادی و بین المللی این شهر به تشریح اقدامات به عمل آمده از سوی دستگا ه ها و سازمان های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران از جمله شهرداری تهران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا پرداخت.

همچنین سفیر ایران ضمن ابلاغ سلام های گرم شهردار تهران به شهردار مسکو ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن محدودیت های قرنطینه ای در اولین فرصت زمینه سفر شهردار مسکو به تهران فراهم شود.

وزیر دولت شهر مسکو نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به خصوص شهر مسکو اقدامات مربوط به حمایت از بخش تجارت و افراد آسیب دیده را تشریح کرد. 

در این گفت و گو همچنین با استناد به تفاهمنامه خواهرخواندگی بین تهران و مسکو همکاری در حوزه های مورد علاقه بین شهرداری های پایتخت های ۲ کشور مورد تاکید قرار گرفت.