غیزانیه و درد ناتوانی برخی مسئولان

غیزانیه تنها یک شهر نیست اما نماد مردم خوزستان است، مردمی که در سالهای متمادی نشان داده اند جان و مال خود را در راه انقلاب گذاشته و در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن سینه سپر کردند اما حالا دغدغه آب دارند.

اخبار سیاسی- استان خوزستان شهرهای مختلفی دارد که بسیاری از آنها با مشکل کیفیت آب روبرو هستند اما حالا غیزانیه بر سر زبان ها می چرخد.

به گزارش افکارنیوز، شهری که در 40 کیلومتری اهواز قرار دارد و مردمان در بیش از 80 روستا در آنجا زندگی می کنند. مشکل بزرگ و عمده مردم این شهر شبکه آب رسانی آنها است که حالا چاه های آنها خشک شده و به شدت در مقابل این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

استاندار خوزستان در سال 95 قول داده بود که مشکل آب این مطقه حل شود اما هنوز هم میبینیم این مشکل ادامه دارد. 

 شریعتی استاندار خوزستان اخیرا نیز از منطقه غیزانیه بازدید داشته و باز هم وعده حل مشکل آب این مطقه را داده است.

این در حالی است که استاندار خوزستان، ۱۲ اردیبهشت ۹۹ نیز به غیزانیه سفر کرده بود و گفته بود که مشکل آب را ظرف ۴۵ روز آینده حل می شود و در توضیحاتی اعلام کرد که  تأمین آب پایدار برای کل بخش غیزانیه در دو مسیر غرب و شرق به صورت اساسی انجام شده است،این کار با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته و ظرف ۴۵ روز آینده به آب پایدار دست پیدا خواهد کرد.
شریعتی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آب رسانی به بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز، اظهار می‌کند: یکی از معضلات اساسی مردم غیزانیه آب شرب است که در این راستا کار آب رسانی پیشرفت بسیار خوبی داشته است. سرعت کار به نسبت انتظاری که مردم از ما داشتند و قولی که به آن‌ها داده بودیم، بسیار کند بوده است؛ مشکلاتی از جمله افزایش قیمت، مسائل ارزی و معارضان طرح هم باعث ممانعت از پیشرفت کار شد.

اما مشکل بر سر دادن وعده ها نیست بلکه بر سر انجام آن است، اینکه اعلام شده بود ظرف مدت خاصی مشکل حل می شود چرا در طول سالهای اخیر این مشکل را مسئولان حل نکردند.
غیزانیه ای یکی از قطب های درآمدی کشور در کنار دیگر شهرهای خوزستان است نباید این چنین با مشکل آب دست و پنجه نرم کند.

محمد باقر قالیباف از چهره های شناخته شده که اکنون منتخب مردم تهران در مجلس نیز می باشد در توئیتی در واکنش به مشکل آب غیزانیه نوشت: "دو هزار نفر از بچه‌های جهادی با میدان‌داری شهید دهه هفتادی ‎شهید اژدری سه سال پیش در ‎غیزانیه فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند و در حد توان خودشان، نیاز‌های عمرانی را برعهده گرفته بودند. من هم همان سال برای عرض ادب خدمت مردم شریف و نجیب غیزانیه و تشکر از بچه‌ها به آنجا رفته بودم.
ولی الآن ناتوانی مسئولان باعث شده است که مشکلات ‎غیزانیه حل‌نشده باقی بماند. دولت، مسئول رسیدگی فوری به مشکل مردم است وهیچگونه اهمالی پذیرفته نیست وباید در قبال این بی‌توجهی پاسخگو باشد. تا دولت به خود بنجبد، إن‌شاء‌الله جوانان ‎جهادی به رفع مقطعی نیاز‌های مردم رسیدگی خواهند کرد. "

 

قالیباف: ناتوانی مسئولان باعث شده مشکلات غیزانیه حل نشده باقی بماند

مشکل غیزانیه آب خوردن است نه هیچ امکانات رفاهی پیشرفته و خاص، باید برای مردم این منطقه و دیگر مناطق خوزستان که مشکل هوا و آب دارند بیشتر تلاش و به وعده ای که داده می شود عمل کرد.