مهمترین اقدام انقلابی علیه ستم آمریکایی‌ها از نگاه لاریجانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی که ظهر امروز (سه شنبه، 6 خرداد ماه) با معاونان و مدیران کل پارلمانی دستگاه های اجرایی در  مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تلاش های  معاونان پارلمانی دستگاه ها در حل مشکلات و در تعامل با نمایندگان مجلس جای قدردانی دارد.

اخبار سیاسی- معاونان پارلمانی لوایح باقیمانده از مجلس دهم را برای رسیدگی در مجلس یازدهم پیگیری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار کردن با مجلسی که اساس  دموکراسی است، نیازمند روحیه تعاملی و صبر است، عنوان کرد: تمامی اقداماتی که در این مسیر از سوی معاونان و مدیران کل پارلمانی صورت گرفت، برای تحقق خواست ملت بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش کردیم تا زمان پایان مجلس دهم، لوایحی که در دست کمیسیون ها بود را تصویب کنیم و  در دو ماه اخیر حجم زیادی نیز به تصویب رسید اما شورای نگهبان هنوز درباره برخی از آنها نظر خود را ارائه نکرده که معاونان پارلمانی باید پیگیر این موضوع باشند تا در مجلس آتی به ثمر برسد و امور کشور حل و فصل شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه خطاب به معاونان پارلمانی، عنوان کرد: اذعان می کنم  که شما سلوک خوبی در مجلس دهم داشتید و شرایط همفکری و همدلی دولت و مجلس را فراهم کردید.

وی افزود: معتقدم در شرایط کنونی کشور به لحاظ اقتصادی، منطقه ای و بین المللی، سه قوه باید با همفکری حداکثری، بر مشکلات فائق آیند و لذا لازم است با همکاری  مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون ها در شرایط تحریم و بروز بیکاری، مشکلات را با همفکری برطرف کنیم که این مهم ترین اقدام انقلابی در برابر ستم آمریکا خواهد بود.

علی لاریجانی نقش معاونان پارلمانی در برقراری روابط میان دولت و مجلس را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آگاهی بخشی به مجلس جدید، نسبت به سیمای موجود کشور بسیار مهم است و  با کمک مرکز پژوهش های مجلس می توان باعث برداشت مشترک دستگاه های مختلف نسبت به مسائل شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پایان تصریح کرد: برای نظارت، ابزارهای مختلفی وجود دارد که زمان استفاده از این ابزارها بسیار مهم است و باید به آن نظم بخشید.