ملت ایران سر سوزنی عقب نشینی نمی‌کند

به گزارش فارس ، محمود احمدینژاد دقایقی پیش در جمع مردم میناب در بخش دوم و پایانی سخنان خود گفت: در طول تاریخ همه انسانها همواره به دنبال سعادت و پیشرفت بودهاند و حتی اگر از بدترین انسانها سوال شود علت خودخواهی و حرص و طمع خود را رسیدن به عزت و کمال بیان میکنند.

وی با بیان اینکه خداوند راه رسیدن به کمال و سربلندی را به انسان‌ها نشان داده است، افزود: در سفرهای استانی ویژگی‌ها و دستورات خدای متعال را خطاب به ملت ایران و همه بشریت بیان کرده‌ام.

رئیس جمهور با اشاره به رابطه بین مردم و حکومت و مردم با یکدیگر اظهار داشت: این روابط بر اساس عهدها و قول و قرارهایی است و رابطه خداوند با انسان نیز به همین شکل است.

احمدی‌نژاد وفای به عهد را رمز دستگیری خداوند از انسان برشمرد و با بیان اینکه خدا از انسان بر توحید و عدالت عهد گرفته است ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به عهد و پیمان‌ها وفا کنید.

وی از اجتناب و دوری از پرستش شیطان و پرستش خداوند یکتا را از دیگر عهدهای خداوند و انسان نام برد و افزود: پرستش خدای یگانه سبب رسیدگی به سعادت و قله‌های کمال می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدا عهد و پیمان را مورد سوال قرار می‌دهد، گفت: عهد پرستش خدا و توحید نخستین عهدی است که خدا از انسان گرفته است.

وی عهد را امری دو طرفه عنوان کرد و بیان داشت: کسی تعهد می‌کند کاری را انجام دهد و طرف دیگر در مقابل متعهد می‌شود پاداش دهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: خداوند از انسان عهد عبادت گرفته و ما نیز باید فقط یگانه پرست باشیم و خداوند نیز در مقابل وعده داده است که قله‌های سعادت را نیز به تسخیر بشر در بیاورد و سعادت، امنیت و پیشرفت را به او هدیه دهد.

وی گفت: خدای متعال در وفای به عهد صادق است و انسان‌های صادق به وفای عهد را تعالی می‌بخشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیامبر عظیم الشان بر عهد و میثاق خود نسبت به خدا صادق بود و با همه وجود برای استقرار عدالت و توحید ایستادگی کرد و امام حسین(ع) و دیگر ائمه نیز همه هستی خود را برای این عهد قربانی کردند، افزود: در انقلاب اسلامی ایران امام راحل و مردم نیز با وفای به عهد با خدا از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی پیروی از شیطان را آغاز انحطاط هر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: ایستادگی بر سر ارزش‌های الهی و وفای به عهد سربلندی و عزت را به همراه دارد.

احمدی‌نژاد خطاب به مستکبران و بدخواهان عالم گفت: ملت ایران روی حقوق خود ایستاده و به اندازه سر سوزنی عقب نشینی نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: دشمنان ایران از عهد شکنترین انسانهای تاریخ هستند که در آینده و فرصتهای مناسب دیگر به بخشی از پیمان شکنیهای آنان اشاره میکنم.