جهان، فریب آمریکا را نخواهد خورد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به قطع ارتباط آمریکا با سازمان جهانی بهداشت امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: «در قسمت جدید سریال «خروج» و در میانه یک همه‌گیری که جهان را پریشان کرده، ایالات متحده رابطه خود را با سازمان جهانی بهداشت قطع کرده است.»

اخبار سیاسی- وی افزود: «این رژیم بی‌مسئولیت بعد از ناکامی در انجام وظایفش در قبال مردم خود، همواره به دنبال راه فراری بوده تا افتضاحی که به بار آورده را پنهان کند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در عین حال خاطرنشان کرد: «اما بازی اتهام‌زنی، جهان را نفریفته و نخواهد فریفت.»

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نهم خرداد ماه با بیان اینکه چین به طور کامل بر سازمان جهانی بهداشت سیطره دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را قطع کنیم.

در همین خصوص «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان (+) در حساب توئیتری خود با اشاره به تصمیم آمریکا در قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی نوشت: «این یک واکنش ناامیدکننده بود. اگر سازمان جهانی بهداشت به دنبال آینده‌ای متفاوت است نیاز به اصلاحات دارد و اتحادیه اروپا باید نقش پیشرو در تامین مالی این سازمان داشته باشد.» وی تاکید کرد که این اقدام آمریکا به وضعیت درمانی جهان آسیب جدی وارد خواهد کرد. 

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز در نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت، خواستار بهسازی اساسی و مهم در این سازمان ظرف ۳۰ روز شده بود. وی بار دیگر سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که تحت فشار «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در خصوص اعلام وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا ادعاهای تماما نادرست و گمراه کننده مطرح کرده است.