تاکید روحانی بر ارتقا کیفیت تولید داخلی، شفاف سازی و واقعی کردن نرخ خودرو

جلسه هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل و در این جلسه نظام بانکی کشور مکلف شد شرایط لازم را برای اعطای اعتبار به دارندگان سهام عدالت بر مبنای پشتوانه سهام آنان فراهم کند.

اخبار سیاسی- در این جلسه پس از گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی از میزان پیشرفت اقدامات مربوط به آزاد سازی سهام عدالت، حسن روحانی بر حق انتخاب مردم در استفاده آگاهانه و نحوه مدیریت سهام عدالت تاکید کرد و گفت شرایط لازم در این زمینه باید فراهم شود.

در ادامه این جلسه سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز از وضعیت صنعت خودروسازی و نقش مهم آن در ایجاد اشتغال گزارش داد که براساس آن روند تولید خودرو در نیمه دوم سال گذشته و دو ماهه اول امسال افزایشی بوده است.

سرپرست وزارت صمت همچنین از تاثیر اقدامات این وزارتخانه در مدیریت قیمت در بازار خودرو و مقابله با رانت جویی گزارش داد و رئیس جمهور نیز دراین زمینه علاوه بر لزوم تقویت  و رشد تولید خودرو  در داخل کشور برارتقا فناوری و کیفیت تولید  داخل و همچنین شفاف سازی و واقعی کردن نرخ خودرو تاکید کرد.

لزوم هماهنگ کردن سیاست تولید و فروش خودرو با ملاحظات زیست محیطی از طریق جایگزین کردن خودروهای جدید به جای خودروهای فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.