آمادگی سازمان برنامه برای جلسات هفتگی با نمایندگان مجلس

 محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (سه شنبه 13 خرداد) در جلسه علنی مجلس و در گزارش اقتصادی اعضای دولت به نمایندگان آرزو کرد که مجلس منشأ خدمات ماندنی برای نظام و مردم باشد، ضمن این که مجلس در راس امور است و مصوبات آن مبنای اجرای قوه مجریه و مبنای قضاوت در قوه قضائیه است،‌ لذا شایسته است که مجلس از اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری و قانون گذاری برخوردار باشد.

اخبار سیاسی- وی اعلام آمادگی کرد که هفته‌ای یک روز با همه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در جلسه فوق‌العاده و غیررسمی در خدمت نمایندگان باشیم و موضوع به موضوع مباحث را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کرده و در باره آن توضیح دهیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: گزارش در 3 بخش شاخص های کلان اقتصادی در یک دهه گذشته، فراز و فرودهای کشور و وضعیت کنونی در بحث اقتصاد، گزارشی از عملکرد بودجه سال 98 و آخرین وضعیت بودجه سال 99 و همچنین درباره برنامه های اشتغالزایی ، خدمت شما ارائه می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ای فعالانه برای مقابله با تحریم و همچنین برنامه اصلاح ساختار بودجه تدوین کرده ایم که می‌دانم نمایندگان مجلس برای تغییر و تحول به پارلمان آمده‌اند و این برنامه برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور گفت: برنامه ویژه تولید و اشتغال گسترده و مولد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم طراحی کرده‌ایم که برای هر یک از استان‌ها یک برنامه اشتغال ویژه داریم که نمایندگان باید از دستگاه‌های ملی و استانی اجرای آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طلب کنند، این در حالی است که 25 درصد بودجه این موضوع هم تخصیص پیدا کرده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت برنامه‌هایی را برای مقابله با فقر مطلق یا کاهش آن و همچنین آمایش سرزمینی تدوین کرده است، بیان کرد: دولت با افتخار برنامه آمایش سرزمینی را به مجلس یازدهم ارائه می‌کند و ما به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد، تدوین آمایش ملی و سرزمینی خواست دیرینه نظام و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت بود تا بتوانیم مشخص کنیم کدام یک از بخش‌ها در کشور آمادگی برای سرمایه گذاری را دارد.