به گزارش افکارنیوز به نقل از فردا،داستان دنباله دار استیضاح وزیر کار به خاطر انتصاب مرتضوی به آخرین مراحل خود نزدیک می شود . آخرین خبر ها حاکی از آن است که دو نماینده تهران امروز با سعید مرتضوی برای اقناع وی در خصوص کناره گیری اش تشکیل جلسه دادند. در این خصوص پرویز سروری گفته است که مرتضوی امروز دیگر اعلام می کند که حاضر به استعفا خواهد بود یا نه؛ من و احمد توکلی به نمایندگی از طرف استیضاح کنندگان وزیر کار با سعید مرتضوی جلسه ای داشتیم تا او را قانع کنیم با استعفا جلوی استیضاح وزیر را بگیرد. اما در پایان پاسخی نداد و قرار شد پاسخ خود را اعلام کند.

وی افزود: استیضاح کنندگان اکنون منتظر پاسخ مرتضوی هستند تا اقدامات خود را برای لغو استیضاح یا انجام آن صورت دهند. چراکه با استعفای مرتضوی موضوع استیضاح نیز منتفی می شود. استیضاح کنندگان برنامه ریزی ها و نطق های خود را تنظیم کرده و آماده برگزاری جلسه استیضاح هستند. اما همچنان امیدواریم مرتضوی با تصمیم درست خود از این اتفاق پیشگیری کند.

بر این اساس اگر از این جلسه نتیجه ای حاصل نشود فردا(یکشنبه) زمان برگزاری جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار است. جلسه ای که نادران خبر از توفانی بودن آن داده است. وی با بیان اینکه ماندن مرتضوی در هر مسئولیتی درپی افشاگری‌های روز استیضاح بسیار سخت خواهد بود، تصریح کرد: فکر نمی کنم اگر حرفهایی را که استیضاح کنندگان از تریبون مجلس در خصوص مرتضوی می زنند رئیس جمهور بشنود دیگر اصراری به ماندن وی در مسئولیت‌های فعلی داشته باشد. استیضاح کنندگان شیخ الاسلامی چندان تمایلی به این ندارند که ضعف ها و کاستی های سعید مرتضوی از تریبون مجلس مطرح شود ولی اگر ناچار شویم یکشنبه مسائل مربوط به آقای مرتضوی را از تریبون مجلس مطرح می کنیم.

وی با اعلام مواضعی قاطع به «مهر» گفت که به نظر من با توجه به سوابقی که از مرتضوی در این جلسه افشا خواهیم کرد، کار برای ادامه مسئولیت وی خیلی سخت می شود و کسی با چنین سوابقی بعید است بتواند جایی مسئولیت بگیرد، به همین دلیل از این که مسائل مربوط به آقای مرتضوی گفته شود اکراه داشتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه هنوز هم این فرصت وجود دارد که استیضاح انجام نشود، گفت: اگر سعید مرتضوی خودش اصرار داشته باشد مسائلش از تریبون مجلس گفته شود این مسئله دیگری است در حالیکه ما از ابتدا چنین اصراری نداشتیم در عین اینکه راه حل دیگری هم نداریم.

نادران خاطرنشان کرد: استیضاح کنندگان وزیر کار تمام رایزنی هایی که می توانست منجر به کناره گیری مرتضوی از سمت خود شود را انجام داده اند و اگر این اقدامات تا فردا به نتیجه نرسد راهی جز استیضاح باقی نمی ماند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه می دانید اگر شیخ الاسلام استیضاح شود مرتضوی در سمت خود می ماند و شاید سمت بالاتری بگیرد آیا باز هم به این استیضاح اصرار دارید پاسخ جلبی داد و گفته است که فکر نمی کنم اگر حرفهایی را که استیضاح کنندگان از تریبون مجلس در خصوص سعید مرتضوی می زنند رئیس جمهور بشنود دیگر اصراری به ماندن مرتضوی در مسئولیتهای فعلی اش داشته باشد.

نادران در پایان تاکید کرد: اگر مرتضوی تا فردا از سمت خود کنار نرود استیضاح قطعی است و هیچ راهی وجود ندارد.

با این حال باید به انتظار نشست و دید که این داستان به کجا خواهد انجامید. چند ساعت آینده در این خصوص مهم خواهد بود . خبرنگار فردا در این خصوص تلاش کرد تا با برخی از نمایندگان گفتگو کند و اخبار تازه ای را کسب کند اما همگی هر گونه پاسخ را منوط به روشن شدن پاسخ مرتضوی دانستند . در این خصوص به محض انتشار خبری جدید اطلاع رسانی خواهد شد.