واکنش سفیر افغانستان در ایران به آتش‌سوزی خودروی حامل اتباع افغان به یزد

«عبدالغفور لیوال» سفیر افغان ستان در ایران که در پی حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل اتباع افغان به یزد سفر کرده اظهار داشت: ما باور داریم که مسبب این حادثه راننده و باند قاچاقچی انسان‌هاست.

وی گفت: دوستان در استانداری یزد وعده دادند که این موضوع جدا پیگیری خواهد شد و راننده شناخته شده و به مراجع قضایی سپرده شده تا راننده دستگیر شود به‌دلیل این حادثه و فرارش مجازات شود.

لیوال افزود: مناسبات دوکشور برای ما مهم است؛ نباید این حوادث تلخ باعث تیرگی روابط دو کشور همسایه، دوست، مسلمان و همزبان و دارای مناسبات تاریخی شود.

سفیر افغانستان در تهران ادامه داد: از جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل میزبانی از مهاجرین افغانستان و به‌خصوص از استان یزد و همکاران در استانداری به‌خاطر اینکه ما تعدادی مهاجر در اینجا داریم که به آنها در بخش‌های آموزشی و دانشجویی رسیدگی می‌شود قدردانی می‌کنیم. 

وی همچنین با اشاره به اشتغال شماری از مهاجرین افغانستانی در یزد و توجه این استان به مهاجرین قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در حادثه برخورد خودروی حامل اتباع غیرمجاز با گاردریل و به دنبال آن آتش‌سوزی در اثر استفاده از سیستم احتراق خودرو سبب کشته شدن ۳ نفر و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد.

در همین راستا «عبدالغفور لیوال» سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران روز گذشته از مجروحان سانحه آتش‌سوزی خودروی در شهر یزد جمهوری اسلامی ایران، عیادت کرد و از نزدیک روند درمان و سلامتی آنها را جویا شد.