بهره‌برداری از ۲ طرح مهم فولادی با فرمان رئیس جمهور در سنگان

فاز اول واحد تولید کنسانتره سنگ آهن صنایع معدنی فولاد سنگان با ظرفیت تولید 5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و واحد تولید گندله آهن شرکت توسعه فراگیر سناباد با ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن گندله آهن در استان خراسان رضوی و طرح‌های جدید گروه صنعتی انتخاب شامل طرح بزرگ "افزایش ظرفیت تولید یخچال فریزر" با ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه و طرح "بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی" در استان اصفهان ، در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اخبار سیاسی - در مجموع با بهره برداری از این طرح ‌های صنعتی و معدنی که با سرمایه گذاری بیش از 4 هزار و 200 میلیارد تومان تکمیل شده اند، برای یک هزار و 270 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

فاز اول واحد تولید کنسانتره سنگ آهن صنایع معدنی فولاد سنگان واقع در شهرستان خواف استان خراسان رضوی با ظرفیت تولید 5 میلیون تن "کنسانتره آهن" با سرمایه‌گذاری 2900 میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

همچنین واحد تولید گندله آهن شرکت توسعه فراگیر سناباد نیز با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن "گندله آهن" و با سرمایه گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان زمینه اشتغالزایی مستقیم 200 نفر را فراهم آورده و در شهرستان خواف خراسان رضوی توسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

طرح بزرگ "افزایش ظرفیت تولید یخچال فریزر" با ظرفیت 300 هزار دستگاه و سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی با اشتغال زایی 100 نفر و طرح "بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی" با ظرفیت دو میلیون عدد و سرمایه گذاری 46 میلیارد تومانی و اشتغالزایی 170 نفر توسط گروه صنعتی انتخاب در شهرستان مورچه خورت اصفهان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

همچنین در حاشیه افتتاح این دو طرح در گروه صنعتی انتخاب، پروژه های توسعه‌ای دیگری نظیر هوشمندسازی فرآیندهای تولید، تولید آمیزه های پلیمری، تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی و راه اندازی خطوط تولید انواع اواپراتور و قطعات سیکل تبرید نیز به بهره‌برداری رسید.

بر اساس گزارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت، 200 طرح بزرگ و ‌منتخب (پیشران) در سراسر کشور با اشتغال 41 هزار نفر و سرمایه گذاری 169 هزار میلیارد تومان در سال 99 در قالب "پویش ملی تولید، تداوم امید" تکمیل و افتتاح خواهند شد.

همچنین بر این اساس هم اکنون حدود 12 هزار و 500 طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور وجود دارد و اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره برداری آن ها در حال انجام است.