ظریف سالهاست که لابی صهیونیستی «آیپک»، سیاست‌های آمریکا را مسموم کرده است

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری به گزارش اخیر نشریه «جوئیش تلگرافیک ایجنسی» در خصوص امر و نهی آیپک به کنگره آمریکا در خصوص طرح صهیونیست‌ها برای اشغال کرانه باختری واکنش نشان داد.

اخبار سیاسی- وی در این پیام با انتشار تصویری از مقاله «جوئیش تلگرافیک ایجنسی» نوشت: «اگر تاکنون هرگونه تردیدی درباره آنهایی وجود داشت که به آمریکا و کشورهای غربی،  سیاست‌ در خاورمیانه (غرب آسیا) را دیکته می‌کنند، این  تیتر با صدای بلند و واضح چنین مسئله‌ای را فریاد می‌زند».

ظریف ادامه داد: «آیپک سالهاست که سیاست‌های آمریکا را مسموم کرده و به کنگره دستورالعمل می‌دهد. زمان آن فرارسیده که به استبداد آپارتاید اسرائیل بر مراکز قدرت غربی پایان دهید».

اظهارات وزیر خارجه ایران در شرایطی مطرح شده است که در گزارشی امروز مطرح شد که پرنفوذترین لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا در واکنش به انتقادهای برخی اعضای جامعه یهودیان آمریکایی و همچنین ساکنان فلسطین اشغالی از طرح اشغال کرانه باختری، در لابی با اعضای کنگره به آنها اجازه انتقاد از این طرح را داده است اما به آنها گفته است فراتر از انتقاد پیش نروند.

طبق این گزارش، یکی از حامیان مالی آیپک تصریح گفته است: «ما داریم به سناتورها می‌گوییم که در انتقاد از الحاق کاملا راحت باشند اما کمک‌ها به اسرائیل را قطع نکنند».