تاکید تل آویو بر اهمیت اقدامات اتحادیه اروپا در مهار تسلیحات هسته‌ای ایران

بنی گانتس، نخست وزیر چرخشی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم صبح امروز با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد برنامه هسته‌ای ایران و موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان گفت‌وگو کرد.

اخبار سیاسی- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگو در ادعایی بی‌اساس بر اهمیت اقدامات اتحادیه اروپا در مهار تسلیحات هسته‌ای ایران تاکید کرد.

این مقام صهیونیست خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه باید سیاست راسخی را در پیش گرفته و به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کند.

نخست وزیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که تل‌آویو خود را متعهد به روند صلح می‌داند و آماده گفت‌و‌گوی آزاد با اروپا و شرکای منطقه‌ای در عرصه سیاسی است!

مقامات آمریکایی طی هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی شدند که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به هر شکل ممکن تمدید خواهند کرد. این در حالی است که زمان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ذیل برجام در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و کشور‌های دیگر عضو برجام همچون روسیه مخالفت خود را با تمدید این تحریم‌ها اعلام کرده‌اند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین چندین بار طی هفته‌های اخیر تلاش‌های آمریکا برای استناد به بند‌های ذیل توافق هسته‌ای ایران برای تمدید تسلیحاتی علیه کشورمان را زیر سوال برده است.

او پیشتر اعلام کرده بود: آمریکا به اشتباه فکر می‌کند که بند‌های ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به این کشور اجازه بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را می‌دهد. بهتر است شرکای آمریکایی این توافق را با دقت بیشتری بخوانند. هر دو بند ذکر شده به صراحت نشان‌دهنده این نکته است که این گونه اقدام‌ها تنها از طریق روندی که در برجام تعریف شده، قابل انجام است.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در مهرماه امسال به پایان می‌رسد و آمریکا در تقلا برای ممانعت از آن است.