جزئیات جدید از دستگیری موسوی مجد، جاسوس محکوم به اعدام

 غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد ، بیان کرد: این پرونده مربوط به سال 98-97 است و متهمین دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم.

اخبار سیاسی- وی افزود: حکم این شخص صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.

وی افزود: ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع‌آوری می‌کرده و به دشمن می‌داده است.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص وضعیت متهم منصوری خاطرنشان کرد: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگی‌های لازم برای تحویل این فرد انجام شده است؛ اما به لحاظ اینکه آن کشور اصلا پرواز خارجی به علت شرایط کرونا وجود ندارد، این امر با تعویق انجام می‌شود و امیدواریم که این همکاری‌های دوجانبه استمرار داشته باشد.