رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 خرداد) قوه مقننه، با اشاره به گزارش وزیر آموزش و پرورش در صحن، اظهار داشت: آقای حاجی میرزایی بگویند در دوره فعالیت خود برای فضای آموزشی کشور چه کردند و برای مدارس در روستاهای محروم چه اقدامی را صورت داده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس مناطق محروم تخریبی هستند، بیان کرد: در زلزله هایی که در چند سال اخیر رخ داده تلفات انسانی زیادی داشته ایم، چرا باید در روستاهای محروم از مدارس تخریبی و سیستم گرمایشی غیراستاندارد استفاده کنیم تا اتفاقاتی مانند مدرسه شین آباد رخ دهد.

نماینده مهاباد در مجلس افزود: نیروهای خدماتی و اداری آموزش وپرورش از کمترین حقوق برخوردار هستند و سوال ما این است چرا وزارت آموزش و پرورش برای استخدام نیروهای خدماتی اقدام نمی کند.

محمودزاده با بیان اینکه بیشتر هنرستان‌های کشور، فاقد امکانات کارگاهی هستند، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش توضیح دهد که سرنوشت رتبه بندی معلمان به ویژه بازنشستگان چه شد. بعد از بازنشستگی معلمان حدود 3 میلیون کاهش حقوق دارند.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی و سرباز معلم اقدام کند، گفت: آزمون گرفتن از معلمین نهضت ناعادلانه است و در اصلاح قانون معلمین نهضت تجدیدنظر شود.

محمودزاده اظهار داشت: به جای تمرکززدایی در تصمیم گیری‌ها به سمت تمرکز بیشتر می‌رویم و نیروهای دانشگاه فرهنگیان به طرز تبعیض آمیزی انتخاب می شوند انتظار داریم از نیروهای متعهد و متخصص دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.