جاماندگان سهام عدالت چه می شوند؟/  طرح ساماندهی سهام عدالت در مجلس

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات طرح ساماندهی سهام عدالت خبر داد و اظهار داشت: پیش‌نویس این طرح ایراداتی داشت که طی این روزها برطرف شد. 

اخبار سیاسی- وی افزود: با توجه به تأخیر در تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار شده است طرح ساماندهی سهام عدالت هفته آینده پس از تشکیل کمیسیون‌ها در کمیسیون اقتصادی مطرح و بررسی شود. این طرح پس از بررسی در کمیسیون مربوطه در هفته آینده به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد. 

پورابراهیمی در تشریح جزئیات طرح مزبور عنوان کرد: طبق طرح یاد شده، جاماندگان  سهام عدالت در چند گروه تقسیم می‌شوند که گروه نخست افرادی هستند که در سال ۸۴ جزو مشمولان دریافت سهام عدالت بودند، اما به دلایل مختلف از لیست نهایی سازمان خصوصی‌سازی حذف شدند، که تعداد آن‌ها حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر تا دو میلیون نفر است.

وی در همین رابطه عنوان کرد: همچنین مشاغل تعریف نشده که اطلاعات جامعی از آن‌ها وجود ندارد، مانند کارگران ساختمانی، دست‌فروشان و.. جزو گروه مذکور هستند؛ دومین گروهی که در طرح سامان‌دهی سهام عدالت تعیین تکلیف می‌شوند، افراد کمتر از ۱۴ سال هستند، از سال ۸۵ تاکنون بسیاری از خانواده‌هایی که سهام عدالت دریافت کردند، صاحب فرزند جدید شدند که این فرزند از سهام عدالت محروم است.

پورابراهیمی همچنین تصریح کرد: سومین گروهی که بر اساس این طرح از سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد، افرادی هستند که طی سال‌های گذشته به دلیل بروز مشکلات اقتصادی، توان مالی آن‌ها کاهش یافته و در حال حاضر جزو دهک‌های کم درآمد محسوب می‌شوند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: میزان واگذاری‌های جدید باید براساس فرمول خاصی صورت گیرد، زیرا این افراد همانند سایر صاحبان سهام عدالت که از سال ۸۶ مشمول سود سهام شدند، از آن برخوردار نیستند، بنابراین میزان سهام عدالت آن‌ها متفاوت خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی وزارت کار را از وزارتخانه‌هایی عنوان کرد که برای اجرایی کردن طرح ساماندهی سهام عدالت باید اطلاعات دقیقی از افراد مشمول در اختیار قرار داده و بانک اطلاعاتی مورد نیاز را تهیه کند.