جزئیات شهادت یک مرزبان در درگیری با قاچاقچیان سلاح در هنگ مرزی کردستان

شهید علی خلیلی از مرزبانان هنگ مرزی کردستان بود که روز گذشته بیست و ششم خرداد ۹۹ در مرز بانه بر اثر درگیری با قاچاقچیان مسلح به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

اخبار سیاسی- سردار «علیرضا مرزبانی» فرمانده مرزبانی استان کردستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان استان در هنگ مرزی بانه نسبت به پوشش معابر و خلأهای مرزی اقدام کردند.

وی افزود: در یکی از این مأموریت‌ها ظهر روز گذشته مرزبانان حین کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مسلح حامل مشروبات الکلی مواجه شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ادامه داد: مرزبانان بلافاصله با اخذ موضع مناسب و اجرای کمین، عرصه را بر متجاوزان و قاچاقچیان تنگ کردند و قاچاقچیان که خود را در محاصر مرزبانان دیدند، با رها کردن محموله مشروبات سعی بر متواری شدن داشتند که مرزبانان در عملیاتی سریع و منسجم طی درگیری مسلحانه، موفق شدند سه نفر از قاچاقچیان را دستگیر کنند.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان با بیان اینکه یکی از افراد دستگیرشده از سرشبکه‌های اصلی قاچاق مشروبات بوده است، گفت: مرزبانان در پاک‌سازی محل، محموله بزرگ مشروبات الکلی را کشف و مانع ورود این کالای قاچاق و ضد فرهنگی به کشور شدند؛ در این عملیات استوار دوم «علی خلیلی» بر اثر درگیری با قاچاقچیان مجروح و به فیض عظمای شهادت نائل شد.