شلیک موفقیت آمیز نسل جدید موشک‌های کروز ارتش

نیروی دریایی ارتش در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» صبح امروز موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و برد بلند تولید وزارت دفاع را در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان با موفقیت شلیک کرد.

اخبار سیاسی- در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های کروز دریایی برد بلند، اهداف پیش بینی شده را در فاصله دویست و هشتاد کیلومتری منهدم کردند که برد این موشک‌ها، قابل افزایش است.

بر اساس این گزارش در این تمرین موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریا با برد‌های کوتاه و بلند، همزمان از ساحل و عرشه شناور‌های نیروی دریایی ارتش با موفقیت شلیک شد و اهداف تعیین شده را با دقت بسیار زیاد مورد اصابت قرار داد.

تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» که در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و در اربعین شهادت دریادلان نیروی دریایی در حادثه کنارک اجرا شد، در مقایسه با تمرین‌های انجام شده پیچیده‌تر و در نوع خود دشوار بوده و برای نخستین بار با این ترکیب اجرا شد.

موشک‌های شلیک شده در این تمرین توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش طراحی و تولید شده است.

بنابر این گزارش، امیر دریادار « حبیب‌الله سیاری » معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» شلیک موشک‌های کروز را گامی امید بخش در ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی دانست و گفت: مسیر روشن خوداتکایی و قطع وابستگی‌های تجهیزاتی را با همت متخصصان وزارت دفاع، مراکز دانش بنیان و جهادگران ارتش و مجموعه نیرو‌های مسلح، بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه طی خواهیم کرد و شلیک موفق موشک‌های برد بلند ما نشانه‌هایی از پیشرفت چشمگیر در هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و صنایع دفاعی است.

همچنین امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با موفقیت‌آمیز خواندن تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» و شلیک موشک‌های برد بلند و کوتاه گفت: دستیابی به این موفقیت جدید بومی با همت جوانان ولایتمدار ایرانی دست بلند جمهوری اسلامی برای مقابله با هر تهدیدی علیه نظام و مردم بوده و روحیه خودباوری در نیرو‌های مسلح را تقویت کرده است.

سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از هیچ تلاشی در جهت پشتیبانی و ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح فروگذار نخواهد کرد و تولید و تحویل دهی متنوع‌ترین، پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات راهبردی در حوزه‌های رزم موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، پدافندی، الکترونیک و راداری برگ زرینی در افتخارات وزارت دفاع بوده است.

همزمان با این تمرین امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با خانواده شهدای حادثه کنارک دیدار و بر پاسداشت خون شهدای آن نیرو تاکید و از صبر و روحیه خانواده شهدا تجلیل کرد.

بالگرد‌ها و شناور‌های نیروی دریایی ارتش نیز با حضور در مشهد شهدای دریادل رمضان این محل را گلباران و به مقام شامخ شهیدان والامقام شناور کنارک ادای احترام کردند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه، ضمن سرکشی و بازدید از یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، پروازی و موشکی نیروی دریایی ارتش مستقر در ناوگان جنوب، با ارزیابی توان رزم و روحیه کارکنان این یگان‌ها، به آنها خداقوت گفته و سلام فرماندهی معظم کل قوا را به همه رزمندگان و مدافعان میهن اسلامی ابلاغ کردند.