خوشحالی رژیم صهیونیستی از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

اخبار سیاسی- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر با طرح ادعای تخلفات مشکوک از سوی ایران، نوشت: از قطعنامه مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی که خواستار دسترسی فوری به سایت هایی که تخلفات مشکوک در آن‌ها رخ می‌دهد و همکاری کامل با آژانس، استقبال می‌کنم.

رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ما سالهاست که می‌دانیم ایران در حال پنهان کردن نقض آشکار پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با هدف تهدید اسرائیل و امنیت جهانی است.

گانتس در ادعایی مضحک گفت: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که به قابلیت هسته‌ای دست یابد و جامعه جهانی با پافشاری بر بازرسی‌های موثر اقدام درستی انجام داد.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد.

کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است. تروئیکای اروپا در این بیانیه ایران را به نقض برجام متهم کرده و مدعی شدند: ما به شدت از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران که تبعاتی جدی و غیرقابل برگشت دارد، نگران هستیم.

با این حال میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس پیشتر اعلام کرده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است.