واکنش رسمی ایران به تصویب قطع‌نامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تصویب قطع‌نامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: آنچه که مسلم است، اقدامی بوده که شورای حکام انجام داده و این موضوع برای ما غیرقابل قبول است. جمهوری اسلامی ایران بالاترین و شفاف‌ترین همکاری را در چارچوب پادمان با شورای حکام و آژانس داشته است.

اخبار سیاسی- وی افزود: برای ایران قابل قبول نیست بعد از این میزان همکاری، آنها مجدداً به بهانه‌های واهی و بر اساس ادعاهای پوچ و بی‌مبنا که اطلاعات غیر رسمی، ناقص و غلط کشورمان را مجدداً تحت فشار قرار دهند. خود آنها نیز می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران کشور، دولت و ملتی نیست که تحت فشار و زیاده‌خواهی بخواهد تن به کاری دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: مبنا و چارچوب همکاری ما مشخص است و بنابراین، این قطع‌نامه برای ما غیرقابل قبول است. نکته‌ای که بیش از همه حائز اهمیت بوده، رفتار دوگانه و عجیب کشورهای اروپایی، به‌ویژه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه است.

موسوی ادامه داد: این سه کشور اروپایی که خود نیز عضوی از برجام هستند و با توجه به اینکه شرایط را می‌دانند و گذشته این پرونده نیز در دستان آنها هست، متأسفانه این سه کشور وارد یک بازی شده‌اند که به‌نظر بنده یک بازی غیرسازنده و خطرناکی است.

وی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم که اروپایی‌ها گرفتار دامی شده‌اند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها زیر پای آنها پهن کردند و مجدداً برای ملت ما نشان دادند که کشورهای ناتوانی هستند و در عین حال روز به روز نیز بی‌اعتماد بودن خود برای ملت ما را نشان می‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما به کشورهای اروپایی و آژانس هشدار داده‌ایم که این روند در پیش گرفته شده، صدور این قطع‌نامه علیه پرونده صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تقاضای مطرح شده غیرقابل قبول است و حتماً عواقبی خواهد داشت که متوجه کسانی خواهد بود که این قطع‌نامه را بنیان‌گذاری کردند.