انتقاد صریح قالیباف از آذری جهرمی/ ایرادات جدی به شبکه ملی اطلاعات وارد است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بحث مجلس درباره زیرساخت، محتوا و خدمات است که مجلس به طور جدی آن را دنبال می کند.

اخبار سیاسی- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فضای مجازی مطرح کرد: شورای عالی فضای مجازی وظایف همه دستگاه ها را در  زمینه فضای مجازی به روشنی مشخص کرده و فکر می کنم هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: در شبکه ملی وقتی که سیاستگذاری و مدیریت وجود ندارد، مشکلات به وجود می آید و سیاست ها آنطور که در بخش های دیگر مانند صنعت خودرو یا عرصه کشاورزی شاهد هستید، پیاده نمی شود.

قالیباف با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری در این حوزه ادامه داد: سیاستگذاری در موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسائل مهم کشور است. حتی در موضوع جنگ اقتصادی، مبانی زیرساخت ها و مبانی خدمات عمومی با عرصه های دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: این موضوع بحث مهمی است ، اجازه بدهید این بحث به این چند دقیقه خلاصه نشود. ان شاالله در کمیسیون ها مطرح می شود. امروز موضوع کمیسیون ها قطعی و کار شروع می شود و یکی از فرصت های مهم و اساسی ما تحول در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

قالیباف ضمن تشکر از وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم دو اولویت داریم، اولویت اقتصاد و فرهنگ که در این دو اولویت از قضا وزارت ICT پیشران حرکت این دو اولویت مجلس یازدهم است؛ ان شاالله این بحث در اولویت ماست.

وی افزود: در خدمت مجموعه وزارتخانه و وزیر ارتباطات هستیم و در جلسات بعدی به طور روشن براساس سیاست های شورای فضای مجازی که مصوب و ابلاغ شده است، پیش می رویم.