درخواست ایران از رومانی درباره مرگ قاضی جنجالی

 سفیر رومانی در تهران امروز (یکشنبه) به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دعوت و یادداشت وزارت امور خارجه به وی تحویل شد.

اخبار سیاسی- وزارت امور خارجه در این یادداشت خواستار اقدام سریع مقامات ذیربط رومانی برای روشن شدن علت مرگ قاضی غلامرضا منصوری تبعه ایرانی شد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه، با دعوت از  سفیر رومانی در تهران و اعطای یادداشت رسمی وزارت امور خارجه به وی خواستار تسریع در اقدام مقامات ذربط کشور رومانی برای بررسی و اعلام علت مرگ غلامرضا منصوری، تبعه ایرانی شد.

غلامرضا منصوری متهم اقتصادی روز جمعه ۳۰ خرداد ماه در کشور رومانی درگذشت. 

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران ضمن تاکید بر وظیفه دولت رومانی در تامین امنیت جانی غلامرضا منصوری که تحت نظارت پلیس آن کشور قرار داشته، با اشاره به درخواست خانواده متوفی و اهمیت این پرونده برای افکار عمومی بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انجام تحقیقات پزشکی و قانونی، شفاف سازی در خصوص علت فوت غلامرضا منصوری و انتقال جسد متوفی به کشور تاکید کرد. 

سفیر رومانی نیز در این ملاقات تصریح کرد که بعد از اخذ نظر مقامات کشورش در این زمینه نتیجه اقدامات صورت گرفته را در اختیار مقامات جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داد.

 سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (شنبه) در این باره گفت: هم سفارتخانه ما  پیگیر است و هم دوستان در اینترپل در تماس نزدیک با همتایان خود در رومانی هستند.

وی افزود: آنچه مسلم است ادعایی است که در وهله اول مطرح شده که کشته شدن ایشان به خودکشی شبیه است و ظاهرا اعلام اولیه که کردند این را ادعا کردند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: به هر حال هر چه بوده جمهوری اسلامی ایران چون قبلا هشدار داده بود که ایشان تحت تعقیب قضایی است و از طریق اینترپل پیگیر وضعیت ایشان بوده، الان از مقامات ذیربط در رومانی خواستیم  به صورت صریح، شفاف و دقیق علت و نحوه حادثه را به ما گزارش دهند که بعد از آن بتوانیم سایر اقدامات را انجام دهیم.

لازم به ذکر است بعدازظهر جمعه و پس از انتشار خبری مبنی بر درگذشت قاضی غلامرضا منصوری در رومانی، هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا ضمن تایید این مطلب عنوان کرد: پیامی از اینترپل بخارست دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای "غلامرضا منصوری" یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.

وی تصریح کرد: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تائید کرده است. تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

سردار هادی شیرزاد دیروز شنبه نیز در این باره اظهار داشت: پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به پلیس اینترپل رومانی ضمن درخواست جسد متوفی، از این پلیس تقاضا کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص وقوع این حادثه را ارائه دهند.