پاسخ شیخ حسین انصاریان به سروش+فیلم

به دنبال توهین‌های عبدالکریم سروش به سخنران‌ها و مداحان و ذکر نام تعدادی از آنها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد اخلاق، مفسّر و مترجم قرآن کریم با انتشار ویدئویی به اظهارات او پاسخ داد. سروش در اظهارات اخیر خود با موضوع خرافه گرایی، شمشیر حملاتش را به سمت هیئت‌های مذهبی چرخانده و با نام بردن چند نفر از سخنران‌ها از جمله شیخ حسین انصاریان، پناهیان و رحیم پور ازغدی، مداحان و سخنران ها را مروج خرافات در جامعه دانسته بود.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان با انتشار ویدئویی در پاسخ به اظهارات سروش با بیان اینکه ایشان ابتدا با نقل خاطره‌ای بنده را متهم به تصرف و تغییر در روایات کرده‌اند، گفت : آنهایی که با منبرهای بنده آشنا هستند می‌دانند که این نسبت به بنده نارواست. 

این پژوهشگر و مفسر قرآن در بخش پایانی سخنانش گفت: « آقای سروش گفتند ایشان یک روضه خوان بیش نیست. با این جمله تعریف بزرگی از من کردند، چون من در دوره عمرم آروز داشتم روضه خوان اهل بیت مخصوصا سیدالشهدا(ع) باشم. عاشق این عنوانم نه عناوینی مثل استاد، عالم، اندیشمند. دعا می‌کنم که فردای قیامت پروردگار عالم مرا به عنوان یک روضه خوان سیدالشهدا(ع) قبول بفرماید.چون اگر به این عنوان قبول شوم تمام درهای رحمت الهی به رویم باز خواهد شد. از شما عزیزان هم واقعا درخواست دارم دعا کنید که در قیامت روضه خوان محشور شوم.»