سال آینده فعالیت‌های آموزشی، حضوری و مجازی خواهد بود

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه نشست با استانداران سراسر کشور (ویدئو کنفرانس) با موضوع  جهش تولید  اظهار کرد: برخی از اقدامات دولت چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه‌ای قابل بیان نیست، مردم خودشان حس می‌کنند.

اخبار سیاسی- او افزود: در این دولت تخت بیمارستانی نسبت به کل تاریخ ایران دو برابر شده است؛ به طوری که  یا تخت جدید احداث شده و یا بازسازی کامل شده است، اینکه ملت و دولت اکنون در شرایط کرونایی سربلند است به دلیل این است که زیر بنای سلامت وجود داشته است. ۸ هزار تخت آی سی مجهز در اختیار است و هزار تخت در همین سه یا چهار ماه و در دوران کرونا اضافه شده است؛ این کار بزرگ، کاری است که مردم می‌بینند و چه بگوییم چه نگوییم برای مردم ملموس است.

روحانی بیان کرد: اینکه ما می‌خواهیم فعالیت آموزشی در دانشگاه و مدارس را از ۱۵ شهریور آغاز کنیم، بخشی از آن به صورت حضوری و بخش دیگر ان به ضورت مجازی است. اگر سرعت اینترنت و زیرساخت نبود چگونه می‌توانستیم این خدمات را ارئه دهیم؛ لذا مردم خود خدمات دولت را احساس می‌کنند.

رئیس جمهور اظهار کرد: تا پایان دولت ۵۴ سد افتتاح خواهد شد، این کار عظیمی است اما در استان‌های مربوط این امر قابل مشاهده است اما برای کل کشور باید آنها را بیان کنیم.

او تصریح کرد: دشمنان ما می‌خواستند ما را بشکنند، در سال ۹۷ که تحریم ‌های ظالمانه را در برابر ایران اعمال کردند و  فکر می‌کردند ملت ایران می‌شکند؛ تاب آوری ملت ایران کم نظیر است.

روحانی بیان کرد: امروز  پیشرفت قدرت ارتباطات، زیربنای ارتباطاتی، فضای مجازی و سایبری برای مردم ملموس است، هر کس یک موبایل هوشمند در اختیارش است و به راحتی می‌توانند خدمات را دریافت کنند. همین سامانه بود که در همین دوره کرونا توانستیم ۷۷ میلیون نفر را غربالگری کنیم، همین سامانه بود که باعث شد به راحتی حدود ۲۲ میلیون نفر را وام دهیم. همین سامانه است که به راحتی کمک خواهد کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان وام ارزان قیمت بدهیم.

او درباره تببین خدمات دولت در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: آثار شرکت‌های دانش بنیان به تدریج برای مردم ملموس می شود بسیاری از خدمات این شرکت های دانش بنیان خدماتشان در فضای مجازی است این فضای مجازی بود که باعث شد ما در این دو و سه ماه پایان سال تحصیلی بتوانیم وقتی مدرسه را تعطیل کنیم آموزش را نگه داریم.

امسال، سال افتتاح است

رئیس جمهوری افزود: اگر ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را در خوزستان و ایلام به کانال‌کشی و زهکشی تجهیز کردیم، و قیمت این زمین‌ها و محصولات را چندین برابر کردیم، باید استاندار‌های مربوطه برای مردم توضیح بدهند. البته مردم استان و آن‌هایی که خودشان زمین کشاوررزی‌شان آباد شده این مساله را می‌بینند، اما سراسر کشور آن را لمس نمی‌کنند.

روحانی بیان کرد: اگر ما ۴۶ هزار هکتار زمین را در استان سیستان که بخش بزرگ آن افتتاح شده، بخش دیگر آن در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد، به عنوان یک تحول بزرگ کشاورزی در سیستان ایجاد شده، مردم سیستان این را می‌بینند، اما ممکن است بقیه مناطق این را نبینند.

او ادامه داد: ما در مناطق غرب ایران و مناطق معروف گرمسیری ۱۰‌ها هزار هکتار عمدتا تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به افتتاح می‌رسانیم. این‌که ما تاکنون بیش از ۴۰ سد را افتتاح کردیم و تا پایان دولت، ۵۳ و ۵۴ سد افتتاح خواهد شد. این کار عظیم و بزرگی است که اگر خود استاندار‌ها در استان خودشان سدی افتتاح می‌شود مردم مشاهده می‌کنند، اما برای سراسر کشور باید بیان و تبیین بشود

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همانطور که ما به مستندسازی خدمات جمهوری اسلامی نیاز داریم و فقط هم دولت یازدهم و دوازدهم نیست، ما در آستانه قرن جدید هستیم. سال آینده سال ۱۴۰۰ است. سال بعد شروع قرن پانزدهم است و ۱۴۰۱ قرن پانزدهم شروع می‌شود. سال ۱۴۰۰ ما باید ایران را قدرتمندانه برای ورود به قرن جدید آماده کنیم.

روحانی گفت: ما باید دستاورد‌ها را نشان بدهیم که این قرنی که تمام می‌شود یک بخشی یعنی ۵۶ یا ۵۷ سال مربوط به رژیم گذشته است و یک بخشی هم حدود ۴۰ و چند سال مربوط به جمهوری اسلامی ایران است. باید همه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای مردم و دنیا تبیین کنیم؛ ‌خدماتی که دولت و مردم همه کارگران و کشاورزان دست به دست هم دادند بررسی کنیم که با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.  

رئیس جمهوری افزود: باید افزایش تعداد سد‌ها و تولید برق و فولاد و مدرسه سازی و بهداشت و درمان و میزان راه و راه آهن را با دوران قبل از انقلاب اسلامی مقایسه و برای مردم اعلام کنیم.

او گفت: هر استان باید یک کتاب مستند برای جمهوری اسلامی ایران تدوین کند و اعلام کند که در ابتدای قرن در کجا قرار داشته است و اکنون در پایان قرن ۱۴ در کجا قرار دارد که یک بخش بزرگی از این قرن خدمات جمهوری اسلامی ایران و قسمت پایانی آن به دولت یازدهم و دوازدهم مربوط می‌شود که باید برای مردم تبیین و توضیح داده شود تا مردم روحیه پیدا کنند.

روحانی تصریح کرد: برخی از مردم نمی‌دانند روستا‌های کشور تا چه اندازه آباد شده است و برخی هم نمی‌دانند کل روستا‌هایی که از ابتدای تاریخ تا آغاز دولت یازدهم، فقط ۱۴هزار روستا گازرسانی شده است، اما اکنون بیش از ۳۰ هزار روستا گاز دارد که باید برای مردم تبیین شود.

دولت ۱۰ برابر کل تاریخ به روستا‌ها آب رسانی کرده است

رئیس جمهوری گفت: تمام تاریخ ایران آب پایدار سالم برای روستایی ۹۰۰ هزار روستایی برخوردار بودند، اما آرام آرام به ۱۰ میلیون نفر روستایی خواهیم رسید که ۱۰ برابر کل تاریخ شده است که کار بزرگی است که باید بیان شود.

روحانی اظهار کرد: تقریبا همه روستا‌های کشور در حال اتصال به اینترنت پرسرعت هستند، شرایط راه سازی و بهداشت و آموزش کشور تحول بزرگ پیدا کرده است و باید برای مردم گفته شود. این خدمات دولت نیست که فقط هیات وزیران و استانداران و کارمندان را بیان کنیم بلکه میلیون‌ها کارگر و کشاورز و مهندس در کشور کار و تلاش کردند و کار بزرگی در کشور رخ داده است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: در بیان دستاورد‌ها قصد نداریم اغراق و مبالغه هم کنیم یک مورد را هم زیاد بگوییم هر آن چه که واقعیت است را باید بیان کنیم و تا مردم واقعیت را لمس کنند و باید روحیه امید برای ورود به قرن جدید روحیه او امید ایجاد شود.

روحانی افزود: دشمنان در سال ۹۷ قصد داشتند این ملت را بشکنند و فکر می‌کردند در آن سال تحریم همه جانبه شدید و بی‌نظیر بر ضد ایران وضع می‌کنند؛ سه چهار ماه صبر می‌کنیم و بعد می‌شکنیم و بعد از آن ناچار به التماس می‌شویم، اما این ملت با عظمت ایستادگی و مقاومت کرده حیثیت و توان خود را به رخ کشید.

رئیس دولت تدبیر و امید تاب آوری ملت ایران را کم نظیر توصیف کرد و افزود: در ماجرای کرونا برخی از سران کشور‌هایی که در تماس هستیم می‌گفتند ما دچار حیرت هستیم که ایران در شرایط تحریم کامل چگونه بهتر از اکثر کشور‌های دنیا با کرونا مقابله کرده و آن را مدیریت کردید.

او افزود: در مقابله با کرونا همه وزیران و استانداران به خصوص مدافعان سلامت و نیرو‌های مسلح و مردم همه به میدان آمدند و روندی که از «فاصله گذاری» و «فاصله گذاری هوشمند» تا «بازگشایی هوشمند» قدم به قدم انجام شد و همه دنیا عملکرد ایران را نگاه می‌کرد.