جزئیات گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبارنامه «تاجگردون»

کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم   این دوره از مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در حال بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم  گچساران در مجلس است.

اخبار سیاسی- به گفته اعضای کمیسیون تحقیق، تاکنون چندین جلسه برای بررسی اعتبارنامه این منتخب مجلس برگزار شده و کمیسیون در ادامه جلسات خود در حال بررسی مستندات ارائه شده از سوی معترضان به اعتبارنامه تاجگردون و دفاعیه منتخب گچساران است.

در ذیل بخشی از گزارش کمیسیون تحقیق اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم از نظرتان می‌گذرد:

1- ارتباط خانوادگی با ساواک و حزب رستاخیز:

ـ پدرش ظفر تاجگردون مشاور ملک‌منصور باشتی معدوم بود. نامبرده منبع اطلاعاتی ساواک منحله بود و اخبار و اطلاعات لازم را مطابق نامه شماره 20795 مورخ 19 آذر ماه 57 به مقامات مافوق گزارش می‌نموده است.

از طرفی نامبرده طبق لیست اساس کانون‌های حزب رستاخیز ساواک، رئیس حزب رستاخیز گچساران بوده است.

ـ بعد از انقلاب، به همراه ملک منصور خان باشتی دستگیر شد و طی حکم شماره 3856 مورخ 14 فروردین ماه 59 و نامه 2/1834 مورخ 14 فروردین ماه 59 فقط مصادره اموال گردید و با نفوذ پسر برادرش بهرام تاجگردون (منبع 8607 ساواک) که در گروه انقلابیون خودش را جا زده بود آزاد شد و در یک تصادف کشته شد.

ـ‌ظفر علاوه بر این در جرم‌های منصورخان باشتی از جمله قتل عام فرزندان کاعلی‌سینا و گرفتن منال از کشاورزان و کشتن سرایدار منزل خان و پسرش چند روز قبل از انقلاب دست داشت که با تحقیق محلی از شاهدان زنده قابل اثبات است.

2- دولت،‌وزرا، معاونین، مدیران و مسوولان را دعوت به استعفا کرد که در این میان غلامرضا تاجگردون نیز به منظور اعلام اعتراض درخواست استعفا داد. نامه اداره اطلاعات با تصویر آقای تاجگردون در جمع متحصنین پیوست می‌باشد.

 

3- حمایت از رفع ممنوع‌التصویر شدن سیدمحمد خاتمی:

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله غلامرضا تاجگردون طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستند تا محدودیت‌های لحاظ شده علیه رئیس دولت اصلاحات (سیدمحمد خاتمی) لغو شود.

 

4- حمایت از رفع حصر عوامل فتنه 88:

به نقل از ایرنا (تاجگردون)‌: لغو حصر و لغو ممنوع‌التصویری سخت‌تر از برجام نیست.

 

5- سوء استفاده از مدرک دکترا:

ـ ایشان مدعی است که از مؤسسه گلوبال، بیزینس، بلژیک دارای مدرک دکترا است ولی وقتی خرداد امسال (99)‌ نمی‌تواند وزیر علوم را قانع کند تا در مورد استعلام مدرک او سکوت کند دست به دامن نهاوندیان می‌شود و از او می‌خواهد طی نامه‌ای او را به عنوان دانشجوی دکترای پژوهش‌محور مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی که یک مؤسسه پژوهشی است و نه دانشگاه، بپذیرد.

ـ دوباره غلامی، وزیر علوم جلوی این خواسته ایستاده و تأکید می‌کند طبق بخشنامه رسمی وزارت علوم این مؤسسه اقتصادی اشاره شده از سوی نهاوندیان اصلا حق پذیرفتن دانشجو را ندارد و لذا دانشجوی دکترا شدن تاجگردون منتفی است.