یکی از مشکلات مجلس به غرور نمایندگان آن بازمی‌گردد

حسن بنیانیان  رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (پنج‌شنبه ۵ تیر) در نشست علمی انجمن انقلاب اسلامی ایران با موضوع تحلیل و کالبدشکافی وقایع اخیر آمریکا و شاخصه‌های مجلس انقلابی که در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات مجلس به غرور نمایندگان آن بازمی‌گردد زیرا آنها فقط ۲ تا ۳ هفته اول به حرف مردم و کارشناسان گوش می‌دهند. 

** نمایندگان مجلس استقبالی از کمیسیون فرهنگی نشان نمی‌دهد

اخبار سیاسی- وی افزود: باید بکوشیم فرهنگ جامع را در کشور ارتقا دهیم و نباید نگاه به مباحثات فرهنگی در مجلس محدود به کمیسیون فرهنگی شود. این در حالی است که عضویت نمایندگان در این کمیسیون هم به سختی است و استقبالی از آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌نباید کار کمیسیون فرهنگی مجلس فقط بررسی مشکلات این فیلم و آن کتاب و موسیقی باشد. بلکه باید در کلیت مجلس، فرهنگ آموزش و پرورش و کار ارتقا پیدا کند.

**فرهنگ کار، علم، آموزش و تولید در کشور وجود ندارد

بنیانیان تصریح کرد: مشکلات کشور با تصویب قوانین حل نمی‌شود زیرا مشکل اصلی کشور فرهنگ است و عملاً فرهنگ کار، علم، آموزش و تولید وجود ندارد.

وی افزود: رئیس مجلس باید ۴ تا ۵ مغز متفکر فرهنگی را به عنوان مشاور خود انتخاب کند تا فرهنگ موجود در مجلس، کمیسیون‌ها و قوه مقننه تغییر پیدا کند نه اینکه سازنده فیلم تبلیغاتی‌اش را مشاور فرهنگی کند.