انتقاد وزارت خارجه از گزارش بی اساس آمریکا علیه ایران

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به انتشار گزارش سالانه کشوری تروریسم از سوی رژیم آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه کشوری تروریسم آمریکا را به دلیل فرافکنی آشکار، بی صداقتی محض و معیارهای دوگانه این رژیم در  مبارزه با تروریسم کاملاً مردود و محکوم می داند.

اخبار سیاسی- سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه تاریخ چند دهه اخیر به وضوح نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا حتی به اذعان برخی مقامات آمریکایی در ایجاد برخی گروههای تروریستی نقش داشته و یا از این گروه ها و اقدامات تروریستی آنها حمایت کرده است خاطرنشان کرد: ترامپ نیز در مبارزات انتخاباتی صریحا اعتراف کرد که دولتهای قبلی آمریکا داعش و گروههای تروریستی دیگر را بوجود آوردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه اقدام بزدلانه و تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم را نمونه بارزی از جنایات تروریستی رژیم آمریکا خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی اقدامات تروریستی که عموما با حمایت مستقیم و غیر مستقیم  دولت آمریکا انجام پذیرفت و با بیش از ۱۷ هزار شهیدی که در این راه تقدیم کرده است همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم در سطح جهانی و منطقه ای قرار دارد.

موسوی در پایان از اعمال تحریم های یکجانبه و تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی رژیم آمریکا علیه مردم ایران نیز به عنوان جدیدترین نمونه اقدامات تروریستی رژیم آمریکا علیه ملت های مستقل جهان یاد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در «گزارش سالانه تروریسم» بار دیگر به تکرار ادعاهای ثابت‌نشده علیه ایران پرداخت و تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. 

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش، حمایت ایران از گروه‌های مقاومت نظیر حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی در غزه را به عنوان حمایت از «گروه‌های تروریستی» تفسیر کرده است. 

در بخش دیگری از این گزارش از «برنامه سایبری» ایران ابراز نگرانی و ادعا شده تهران از حملات سایبری علیه نهادهای دولتی و خصوصی خارجی حمایت کرده است.

گفتنی است در این گزارش همچنین، عربستان سعودی در لیست کشورهای نگران کننده در زمینه سرکوب آزادی‌ها‌ قرار گرفته است. این گزارش به استناد از گروه‌های حقوق‌بشری و رسانه‌ای بین‌الملل گفته که سعودی‌ها از قوانین ضد تروریسم سوء استفاده کرده و سیاستمداران و حقوقدان‌هایی را محاکمه کرده است.