اعلام تاریخ خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ایران مکاتبات ضروری را با دفتر تحقیق و تحلیل سوانح هوایی فرانسه انجام و توافقات تقریبا نهایی شده است. 

اخبار سیاسی- وی افزود: چنانچه همه چیز به همین نحو پیش رود و اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد جعبه سیاه توسط تیم هواپیمایی کشورمان به فرانسه منتقل و کار استخراج و خوانش اطلاعات جعبه سیاه ۳۰ تیر ۹۹ (۲۰ جولای ۲۰۲۰) شروع خواهد شد. 

بهاروند عنوان کرد: تیم کارشناسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران‌ رهبری تحقیقات را به عهده خواهد داشت و خوانش اطلاعات با هدایت و نظارت تیم ایرانی انجام خواهد شد، البته کشورهای دیگر که بنحوی مرتبط با این واقعه تاسف بار هستند می توانند نماینده ای بعنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه سوم تیرماه در گفت‌وگویی درباره تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه برای خوانش عنوان کرد: فرانسه به این دلیل که یک نهاد مستقل سوانح هواپیمایی دارد و یکی از نهادهای مرجع سوانح هوایی محسوب می‌شود، به همین دلیل تصمیم داریم جعبه‌های سیاه را برای خوانش به این نهاد بدهیم که این اطلاعات را بخوانیم و موضوع تحقیقات را نهایی کنیم.