قطعنامه اخیر شورای حکام ثابت کرد باید سریعا جلوی خسارت برجام را بگیریم

ولی داداشی عضو سابق کمیسیون اصل نود مجلس  شورای اسلامی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: گمانه‌زنی‌های زیادی از همان اوایل برجام وجود داشت که اروپایی‌ها و کشورهای حاضر در 1+5 و ذی نفوذان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نهایت و بعد از لفاظی‌های خشک و خالی ما پس از خروج آمریکا و عدم اقدام قاطع پیرو آمریکایی‌ها خواهند بود.

اخبار سیاسی- وی افزود:در طول سال‌های گذشته بارها مسئولین مختلف عنوان کردند وقتی ترامپ از برجام خارج شود نباید انتظار کار جدی از اروپایی‌ها داشت و امیدی به آنها بست چرا که اروپایی‌ها دنباله رو آمریکایی‌ها هستند و آنها عملا همراه استراتژیک‌شان محسوب می‌شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید برای حفظ منافع ملی کشورمان سریعا اقدامات قاطعی را دربرابر اروپایی‌ها و قطعنامه اخیر شورای حکام اتخاذ کنیم و بکوشیم اقدامات داوطلبانه‌ای که انجام داده‌ایم را به حالت تعلیق درآوریم.

داداشی گفت: اروپایی‌ها طبق تعهدات و وظایف‌شان بایستی اقداماتی را که متعهد شده‌اند را در قبال جمهوری اسلامی در برجام انجام دهند و بیش از این آبروی خود را در مجامع بین‌المللی نبرند و این در حالی است که اگر ما پاسخ قاطعی به اقدامات آنها ندهیم در عرصه بین‌الملل سرخورده خواهیم شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شورای حکام در همراهی با اروپا و آمریکا به دنبال سرخورده کردن جمهوری اسلامی هستند ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد هر چند به دولت در موضوع برجام انتقادات زیادی وارد است و حتی دلسوزان زیادی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این باره تذکر دادند.

نماینده سابق مجلس گفت: سریعا باید جلوی خسارت وارد شده را در موضوع صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای بگیریم ضمن اینکه مجلس یازدهم نباید پشت دولت را در این قضیه خالی کند و می‌توانیم با همکاری قوا و مسئولین عالیرتبه نظام ایستادگی خوبی را در قبال اروپایی‌ها داشته باشیم و خسارت را جبران کنیم.