بادامچیان: دولت به دلسوزی‌های دلسوزان واقعی مردم هم بی اعتناست

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست هفتگی این حزب با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالا‌ها و کاهش ارزش پول ملی و مشکلات گرانی بی حساب مسکن، نرخ ارز و سکه و طلا اظهار داشت: دولت آقای دکتر روحانی می‌خواهد این مشکلات را حل کند، ولی باید قبول نماید که با این مدیران ـ غیر برخی از آن‌ها ـ و سیاست‌های این دولت، امکان حل مشکلات وجود ندارد. رییس بانک مرکزی هر روز وعده می‌دهد که نرخ ارز واقعی نیست و کاهش خواهد یافت، ولی همه شاهد هستند که هرروز قیمت‌ها بدون دلیل بالا می‌رود. پس ایشان نتوانسته و نمی‌تواند ارز را سامان دهد. یا باید سیاست و برنامه اش را تغییر دهد و یا کار را برعهده دیگری بسپارد. یا وزیری که نمی‌تواند مشکلات تحت مسئولیتش را حل کند، چرا باید در همان مسئولیت باقی بماند؟

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: رییس محترم جمهور در سال ۹۲ گفت چرا هر روز دست در جیب مردم می‌کنیم و نصف پول مردم را برداشت می‌نماییم؟ و پرسیدند که چرا ارزش پول ملی را نصف کردیم؟ حالا ایشان می‌توانند پاسخ بدهند که چه تدبیری برای حل مشکلات دارند تا مردم بتوانند در صحنه به ایشان کمک کنند؟

بادامچیان گفت: اگر دولت ، گرانی روزافزون کالا‌ها را می‌بیند، ولی نمی‌تواند از آن جلوگیری نماید و عوامل این گرانی‌ها را چاره نماید و نارضایتی شدید مردم را می‌بیند و به آن بی اعتناست، بگوید چه باید کرد؟ تمام این مشکلات از بی مدیریتی هاست. برجام و امید‌های کاذب به آن سیاست بی ثمر هم تمام شده است. دولت به دلسوزی‌های دلسوزان واقعی مردم هم بی اعتناست و این قابل قبول نیست.

وی با اشاره به مواضع ترامپ تأکید کرد: موضع ترامپ در التماس برای مذاکره با ایران از روی واقعیت طلبی نیست. از روی عجز است. زیرا بحران همه جانبه آمریکا و مخالفت شدید مردم آمریکا با حاکمان فعلی و سیستم سرمایه داری لیبرالی و به ستوه آمدن مردم آمریکا از ترامپ و سیاست‌های او در جنگ با دولت‌ها و لغو همه قرارداد‌های بین المللی، ترامپ را وادار به این مواضع کرده است. سیاست و مواضع ایران هم کاملا صریح است. آمریکا اگر دست از سیاست‌های کینه توزانه اش بردارد و دارایی‌ها و تحریم‌ها را رها کند و از تجاوزات و تعدی‌ها نسبت به ایران عذرخواهی کند، آنگاه می‌شود بررسی کرد که چه سیاستی را باید پیش گرفت وگرنه ایران نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد و مگر در برجام کار به جایی رسید که دوباره برخی هنوز در پی این هستند که با مذاکره با آمریکا کاری بکنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از آیت الله رئیسی متذکر شد: اقدامات ایشان امیدواری‌هایی را برای مردم پدید آورده است و با این زمینه مناسب، ایشان برنامه تحول اساسی که مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ۹۹ فرمودند، در قوه قضائیه ایجاد نمایند تا مشکلات قضایی به طور اساسی و اصولی حل شود.

بادامچیان در ادامه با اشاره به نامه رؤسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم به رییس جمهور از دولت خواست به مطالبات نمایندگان منتخب ملت توجه اساسی نماید و دولت با همکاری نمایندگان مجلس بتواند تحولی جدی در سیاست‌ها و مدیریت دولت پدید آورد که این مطالبه ملت نیز هست.

وی در هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن گرامیداشت خاطره شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی و شهدای عضو مؤتلفه اسلامی در این حادثه عظیم و سایر شهدا بویژه شهدای هواپیمای مسافری و شهدای حملات شیمیایی و میکروبی آمریکا گفت: ملت‌های جهان به تدریج دریافته اند که عامل اصلی این جنایات و حامی جنایتکاران، آمریکا و دولت‌های همدست استکبار جهانی است و امیدواریم به جایی برسیم که دنیا یکپارچه این دشمنان بشریت را محکوم کنند.

بادامچیان درباره تحولات عراق در روز‌های اخیر گفت: حشدالشعبی نیروی مدافع امنیت مردم عراق است که ریشه مردمی و اسلامی دارد و با ابتکار مرجعیت دینی شکل گرفته و فعال است. زورآزمایی و برخورد با آن‌ها جز شکست و رسوایی نتیجه‌ای نخواهد داشت و تجربه اخیر برای نیرو‌های مهاجم آمریکایی در عراق و همدستان آن‌ها تجربه مفیدی برای اتخاذ سیاست‌های صحیح در آینده توسط دولت و نیرو‌های مردم عراق است.

وی از نیرو‌های انصارالله یمن در دفاع از ملت یمن و پاسخ جدی به متجاوزین سعودی در ریاض تقدیر و تأکید کرد: آیا زمان برای اینکه عقلای سعودی برای نجابت ملت سعودی و یمن اقدام و چاره اندیشی کنند، نرسیده است؟ آیا باید دو ملت مسلمان یمن و عربستان، گرفتار مزدوران آمریکا و همدستان صهیونیست‌ها و جنایت کاران حاکم سعودی باقی بمانند و هرروز شاهد قتل عام فجیع کودکان و زنان و مردم بی پناه باشند؟

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار امیدواری کرد که ملت عربستان سعودی هرچه زودتر به چاره این مشکلات برآیند.

بادامچیان در پایان برای شهدای هفتم تیر و شهید کچویی، علو درجات و تحقق آرمان‌های شهدا را مسئلت نمود.