باید ابتدای کار مجلس یازدهم، دندان پوسیده را کنار بگذاریم

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» برگزار شد، اظهار کرد: باید به نامه‌ای که در ۱۰ خرداد خطاب به رئیس شعبه ۱۲ نوشتیم اشاره کنم؛ دلایلی چون رانت خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ها از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و بخش خصوصی را مطرح کردیم. 

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: آدرس غلط و انحرافی نباید به شما دهند و بگویند که مسئله سیاسی یا قومی است؛‌ به ادعاهای ما نه در شعبه به درستی رسیدگی شد و نه در کمیسیون تحقیق و من از نزدیک شاهد بودم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اینکه چرا موضوع اعتبارنامه جدی است، باید بگویم که موضوع روال قانونی خود را طی می‌کند؛ ولی تنها اولویت مجلس یازدهم نیست. بحث خودرو، مسکن و موضوعات معیشتی مردم مورد رسیدگی نمایندگان در مجلس است.

نجابت با بیان اینکه باید ابتدای کار مجلس یازدهم، دندان پوسیده را کنار بگذاریم تصریح کرد: اگر یک بخش از بدن آلوده باشد، باقی را آلوده می‌کند. توجیه نبود منابع بهتر از تبعیض است. مردم دغدغه دارند و باید به آن پرداخت.

وی عنوان کرد: آقای کامران نامه‌ای در سال ۹۶ در مورد بودجه ۹۷ به رئیس مجلس نوشتند و بودجه را دارای ۳۲ هزار میلیارد خطا دانسته‌اند؛ این نامه موجود است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن اشاره به سخنان امام راحل و رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تصریح کرد: رهبری فرمودند از هر طرف که می روید اگر با فساد مبارزه نشود، کار لنگ می‌ماند. نگرانی ما این است که کسی که متهم به فساد است در بدنه حاضر شده و باقی نهادها را آلوده کند و به مانند عضو فرتوت بدن شود که کل بدن را دچار مشکل می‌کند.

نجابت تاکید کرد: ما ادعایمان این است که سینه را سپر کرده‌ایم؛ فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) و سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان برای ما حجت است، باید با فساد مقابله کنیم و نمایندگان در مجلس این موضوعات را در نظر دارند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تسامح برای ما پذیرفتی نیست. اگر فردی فاسد است، باید برود. مجلسی که امید را برای مردم ایجاد و آن را زنده کرده است، نباید با حضور افرادی در آن به بی راهه برود.

نجابت اظهار داشت:  تاجگردون  در مجلس، با جنجال سازی کار را پیش می‌برد؛ ضمن اینکه تاجگردون در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق فرافکنی کرد و جواب ندادند. 

این نماینده مجلس افزود: در بدنه دولت و برخی وزارتخانه‌های مهم در حال تلاش برای رای جمع‌کردن برای تاجگردون هستند و ما سراغ آنها خواهیم رفت و کوتاه نمی‌آییم.