اتهام پراکنی جدید رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با « برایان هوک » نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران دیدار کرده و به اتهام‌پراکنی علیه تهران پرداخت.

اخبار سیاسی- اشکنازی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از هوک به‌خاطر موضع شجاعانه آمریکا و برای نترسیدن از اجرای کار درست در متوقف کردن خطر فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران، تشکر کردم».

وی همچنین با متهم کردن ایران به نقض تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل، افزود: «[در آن دیدار] نگرانی‌های خود درباره تداوم نقض تحریم تسلیحاتی توسط ایران را به نماینده ویژه (هوک) تکرار کردم. ایران به حمایت و تسلیح گروه‌های نیابتی خود در منطقه، مخصوصا حزب‌الله و حماس، ادامه می‌دهد».


بیشتر بخوانید:

خوشحالی صهیونیست‌ها از اظهارات ضد ایرانی الجبیر

توهین‌های عادل الجبیر و برایان هوک به ایران


برایان هوک روز گذشته بعد از سفر اخیر خود به سه کشور عربی حوزه خلیج فارس، به فلسطین اشغالی سفر کرد تا درباره ایران با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و رایزنی داشته باشد.

وی در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به تکرار اتهام‌زنی‌ها علیه ایران پرداخته و گفت که «آمریکا و اسرائیل درباره ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اتفاق نظر دارند». (جزئیات بیشتر)

هوک همچنین در مصاحبه با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «دولت ترامپ در حال تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بوده و روسیه و چین در صورتی که خواستار ثبات در خاورمیانه هستند باید همراهی کنند.»