به گزارش افکارنیوز، جواد جهانگیرزاده در گفتگو با مهر در واکنش به اعتراض برخی کشورهای عربی درخصوص سفر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ایرانی ابوموسی، گفت: ما هیچگاه در مورد رفتن شیوخ عربی به نقاط مختلف سرزمین شان سوالی نپرسیدیم و نخواهیم پرسید؛ بنابراین امور داخلی ایران هم به هیچ کشوری مربوط نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور به عنوان نماد و اقتدار ملی ایران هرکجای کشور که بخواهد می تواند برود و این موضوع ارتباطی به کشورهای بیگانه ندارد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به وزارت امورخارجه ایران خواستار شکسته شدن سکوت این دستگاه دیپلماسی در برابر رفتار اماراتی ها شد و تصریح کرد: وزارت امورخارجه باید با اقتدار و جرأت تمام راجع به این موضوعات تصمیم گیری کند.

وی همچنین شکایت دستگاه دیپلماسی امارات متحده عربی به سازمان ملل و همچنین اعتراض شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به سفر رئیس جمهور به جزئی از خاک ایران، جزیره ابوموسی، را برای آتیه سازی دانست و افزود: اماراتی ها می خواهند اینگونه رفتارها و اعتراض ها را به عنوان یک نرم و هنجار بین المللی در بیاورند.

جهانگیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: وزارت امورخارجه باید مراقبت بیشتری در دفاع از حقوق ملت و کشور ایران داشته باشد چراکه ممکن است اینگونه رفتارها و اعتراض ها حدود ۳۰ یا ۴۰ سال آینده به فتنه و غده سرطانی تبدیل شود؛ لذا از الان باید جلوی این ادعای واهی گرفته شود.