به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سروری در مورد کاهش تحریم ها گفت: اگر مذاکرات ۱+۵ به طرف مثبت حرکت کند نتیجه این خواهد شد که مذاکرات بغداد به نفع ما خواهد بود چرا که شرط ما برای ادامه مذاکره رفع تحریم هاست و حتما اگر تحریم ها لغو شود آثار بزرگی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

سروری در مورد اقدامات مجلس در زمینه مواد مخدر نیز خاطر نشان کرد: در این مورد نیز بحثهای جدی صورت گرفته و مسئولان را خواسته ایم و به نتایجی دست یافته ایم و در حال حاضر نیز فاز اول طرح های اجرایی صورت گرفته که ۶۰ هزار معتاد از زندان ها به اردوگاه ها می روند و این باعثمی شود که ۴۸ درصد از ظرفیت زندانیان که مواد مخدری هستند کاهش پیدا کند و فضا برای برخورد با قاچاقچیان فراهم شود.

وی ادامه داد: در مورد فساد و فحشا نیز رئیس جمهور در مجلس نکاتی را عنوان کردند. متاسفانه در این زمینه ۲ نگاه در کشور وجود دارد یک اینکه نباید برخورد شود و دیگری اینکه باید برخورد صورت گیرد. ما معتقدیم که باید کار فرهنگی داشته باشیم اما ۲ درصد نیز برخورد وجود داشته باشد. به هر حال این امر را قبول داریم که بیکاری نیز در جامعه وجود دارد و بیکاری جوانان باعثفحشا و ناهنجاری اجتماعی خواهد شد و اگر بتوانیم تاکید مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی را اجرایی کنیم مشکل اشتغال حل خواهد شد و به این طریق می توانیم از ناهنجاری های اجتماعی نیز بکاهیم.

" واردات بنزین را امسال به صفر می‌رسانیم "

وی اضافه کرد: سهمیه بندی سوخت دراین زمینه از اقدامات موثر بود که باعثشد مصرف روزانه ۶۸ میلیون لیتر بنزین به ۵۵ میلیون لیتر برسد و این در حالیست که تعداد ماشین ها چند برابر شده است و اگر به همین منوال پیش می رفتیم باید اکنون روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مصرف و ۱۱ میلیون دلار نیزواردات بنزین می کردیم.

نماینده تهران افزود: ما در سال گذشته توانستیم واردات ۶ میلیارد دلاری بنزین را به ۳۰۰ میلیون برسانیم و امسال نیز دراین مورد به مرز خودکفایی و صادرات دست یافته ایم و واردات بنزین را به صفر خواهیم رساند.

وی همچنین اضافه کرد: در بخش مسکن نیز اقدامات مهمی باهمکاری دولت صورت گرفته است و با کارشناسی دقیق طرحی تنظیم کرده و مقرر شد مهمترین فاکتور مسکن که زمین است حذف شود و در این مورد تاکنون ۶۰ درصد از خواسته ها برآورده شده و زمینه ها برای اینکه مردم بتوانند با کمترین زمان صاحب مسکن شوند فراهم شده است و این روند متناسب با نیاز مردم ادامه پیدا خواهد کرد.