باید دولت و مجلس به قوام و استحکام سرمایه کمک کنند

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: وقتی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تشکیل شد بر حسب وظیفه باید جلسه‌ معارفه‌ای بین مسئولین این کمیسیون، وزارت اقتصاد و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شد که به همین دلیل در این جلسه حضور یافتم.

اخبار سیاسی- وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به منظور تحلیل بازار سرمایه و اقبال عمومی مردم به این بازار در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولین وزارت اقتصاد و فعالان بازار بورس این موضوع بررسی شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این جلسه که قالب مسئولین بازار سرمایه و مسئولین وزارت اقتصاد حضور داشتند بازار بورس مورد بحث و. بررسی قرار گرفت.

دژپسند گفت: این جلسه دامنه‌دار است و قرار است که برنامه‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس را به همراه نمایندگان مجلس بررسی کنیم. اما با این حال قرار شد کارگروه مشترکی برای پیگیری دغدغه‌های نمایندگان مجلس به منظور بررسی بازار بورس و سرمایه تشکیل شود تا به قوام و استحکام بازار سرمایه کمک کند.

وی افزود: بازار سرمایه برخلاف دیگر بازارها، بازاری ریسکی است و مردم باید با مطالعه به این بازار آمده و از مشاوره‌های فعالان این بورس استفاده کرده و سپس معامله کنند هرچند ممکن است کاهی اوقات این بازار کاهشی بوده و گاهی اوقات هم افزایشی باشد.

وزیر اقتصاد در پایان گفت:‌ وظیفه  دولت در بازار بورس پذیرش و نظارت بیشتر است.