به گزارش افکارنیوز به نقل از ۵۹۸، در نشست هم انديشي جبهه پايداري انقلاب اسلامي که در تاريخ يكشنبه مورخ بيست و هفتم فروردين ماه برگزار شد منتخبين نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از سراسر كشور حضور داشتند كه حجت الاسلام والمسلمين دكترمرتضي آقا تهراني بعنوان اولين سخنران به تبيين گفتمان جبهه پايداري انقلاب اسلامي با شعار عقلانيت معنويت و عدالت حول محور ولايت فقيه و بررسي مجلس هشتم پرداختند. سپس دكتر علي اصغر زارعي به عنوان سخنران دوم جلسه به بررسي مواضع جبهه پايداري و بررسي عملكرد مجلس هشتم نقاط ضعف، آسيب پذيريها و راه كارها پرداختند .

از نکات قابل توجه این نشست حضور آیت الله خوشوقت در جمع نمایندگان جبهه پایداری در مجلس نهم بود. حضرت آیت الله خوشوقت با ایراد سخنانی گوهر بار نمایندگان را به داشتن تقوا الهی در کار تشویق و دعوت نمودند سپس تعدادی از نمایندگان و نامزدها از حضرت آیت الله خوشوقت سوالاتی پیرامون انتخابات و مجلس و شرایط نمایندگی پرسیدند و حضرت آیت الله خوشوقت به زیبایی پاسخ دادند و دوستان را به تقوا و ترک محرمات انجام واجبات دعوت نمودند. سپس دکتر مهدی کوچک زاده در محضر حضرت آیت الله خوشوقت به ایراد مواردی از وظایف نمایندگان در مجلس پرداختند.



آیت الله خوشوقت استاد اخلاق و از علمای برجسته کشور با اشاره به ضرورت ایمان و پایبندی به آن، نقش ایمان را در حوز های زندگی بسیار مهم دانستند و از نمایندگان خواستند که به این مهم توجه داشته و از آن منحرف نشوند.

این استاد برجسته اخلاق، تقوا و عدالت را یکی از ضروریات نمایندگی دانست و عوامل سقوط یک فرد را دنیا طلبی معرفی کرد و آن را مختص به فرد خاصی نداست.

این شخصیت وارسته در ادامه صحبت های خود با نمایندگان جبهه پایداری در مجلس نهم شورای اسلامی اشاره کرد که نمایندگی نیاز به ایمان قوی دارد و افزود: یکی از مناصب مهمی که امروزه جزئی از قانون اساسی ما شده است مسئله نمایندگی در مجلس است که از طرف امت عده ای انتخاب می شوند و مشورت می کنند که در نهاد عمومی کشور نظر دهند این هم چون یکی از مناصب بسیار مهم است حتماً باید یکی از شرایطی که نمایندگان داشته باشند تقوا و عدالت است و در غیر این صورت وقتی نمایندگان وارد مجلس می شوند کارهای را انجام می دهند که نباید انجام دهند و طرفدار باطل می شوند و هم چنین تضعیف می کنند.

این عالم فرهیخته هم چنین ادامه داد: به کسانی رای بدهیم که علاوه بر دارا بودن سایر شرایط میزان تقوا و عدالت را نیز دارا باشند.

آیت الله خوشوقت عوامل سقوط در تاریخ را دنیا طلبی برشمرد و تصریح کرد: از صدر تا ذیل همه در برابر دنیا قرارگرفته اند و و این صحبت ها مربوط به همه می شود و مختص افراد خاصی نیست ثروت و مقام در مقابل همه هست و همه را دعوت می کند.

این عالم بزرگوار دلایل گرفتاری به دنیا را ضعف ایمان دانستند و اظهار داشتند: این که چرا عده ای گرفتار می شوند ضعف ایمان است و این قائده عمومی این جریان است. این افرادی زمانی که در مقابل ثروت قرار می گیرند به خاطر ضعف در ایمان آرام آرام ضعیف می شوند. عده ای نیز ایمانشان قوی است و تا آخر هستند.

این عالم وارسته در ادامه صحبت های خود نمایندگی را نیازمند ایمان قوی دانست و افزود: افرادی که این پست را بپذیرند نیازمند این است که ایمان قوی داشته باشند چرا که نمایندگی پول زیادی در اختیار دارد. برخی به خاطر ضعف ایمان به سمت دیگری می روند و اینکه اسلام تاکید می کند که هر روز باید نماز خواند و هر سال باید روزه گرفت به خاطر این امر است که هر لحظه باید گناه را ترک کرد و این امر نیز برای تقویت ایمان است.