دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت ۸۷۹ میلیون دلاری محکوم کرد

 در ادامه رویکردهای ضد ایرانی نهادهای آمریکایی و ترویج سیاست ایران‌هراسی در جهان، دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه سند و مدرک مستدل ایران را به دست داشتن در انفجار «برج الخُبَر» واقع در عربستان سعودی به سال ۱۹۹۶، متهم کرد.

اخبار سیاسی- دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز سه‌شنبه خبر داد که این دادگاه با مقصر دانستن افراد حامی ایران در این حادثه، تهران را به پرداخت غرامت ۸۷۹ میلیون دلاری محکوم کرده است.

در تاریخ بیست‌وپنجم ژوئن سال ۱۹۹۶ بود که یک کامیون بمب‌گذاری شده مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در شهر «الظهران» منفجر شد که بر اثر آن ۱۹ نظامی آمریکایی کشته و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دادگاه مدعی است ایران دستورات مقتضی و بیش از ۲ تُن مواد منفجره را در اختیار عاملان حامی خود قرار داده تا با جاسازی در یک کامیون، آن را مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر کنند.

ادعای این دادگاه و شرکت حقوقی مذکور در منتسب کردن این حادثه به ایران در حالی است که در سال ۲۰۰۷ «ویلیام پِری» وزیر دفاع وقت آمریکا (در دولت بیل کلینتون) علناً اعلام کرد این انفجار، کار سازمان تروریستی «القاعده» بوده است.