نشست کارگروه انرژی کمیسیون مشترک ایران و روسیه

نشست کارگروه انرژی کمیسیون مشترک ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاونان وزارت خانه های نفت و نیرو ایران و معاون وزارت انرژی روسیه برگزار شد. 

اخبار سیاسی- در این نشست کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اراده و جدیت روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی اعلام کرد: روابط دو کشور ایران و روسیه پایدار و مبتنی بر واقعیتها است. روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، امنیتی، دفاعی و نظامی پیشرفت خوبی داشته است. اما روابط اقتصادی و فرهنگی همپای روابط سیاسی دو کشور رشد نکرده و توسعه این روابط پشتوانه‌ای برای روابط سیاسی دو کشور خواهد بود.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری جدی دو طرف شاهد پویایی و گسترش روابط اقتصادی در هر دو سطح دولتی و خصوصی با توجه به ظرفیت‌های عظیم دو کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: وزرای نیرو و انرژی به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور تلاش های زیادی برای رفع موانع داشته‌اند. ما از این تلاش‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم پروژه‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با رفع بوروکراسی اداری زودتر به نتیجه برسد.

در این نشست زمانی نیا معاون وزیر نفت کشورمان به عنوان رئیس ایرانی کارگروه و تیخانوف معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس روس کارگروه انرژی با اشاره به توافقات انجام شده برای تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های مربوط به همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، همکاری در اوپک پلاس ، نیروگاههای در دست احداث و نیز مشارکت روسیه در پروژه های مربوط به حمل و نقل، خواستار تداوم رایزنی های تخصصی و کارشناسی برای این پروژه ها و همچنین تعریف پروژه‌های آتی همکاری شدند. 

 این ویدئو کنفرانس که در دو بخش صبح و بعداظهر برگزارشد کارشناسان حوزه های مختلف انرژی از دو کشور روند همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.