اعمال نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام به تصویب رسید

 مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.

اخبار سیاسی- در این نشست ابتدا محسن رضایی گزارش کمیسیون ویژه مجمع پیرامون مسائل اقتصادی کشور، علل و راهکار‌ها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه طرح الزامات تحقق و عملیاتی شدن سیاست‌های کلی مطرح گردید و بند‌هایی از این طرح به تصویب اعضای مجمع رسید.

بر اساس این گزارش به منظور تحقق اهداف و عملیاتی شدن سیاست‌های کلی نظام مقرر گردید:

  • پس از ابلاغ هر سیاست کلی مخاطب اصلی موظف است با همکاری سایر مخاطبان ذیربط، برنامه جامع تحقق آن سیاست، شامل اقدامات تقنینی و اجرایی لازم را حداکثر ظرف مدت ۶ ماه تهیه و اقدامات عملیاتی آن را آغاز نموده و همزمان یک نسخه از برنامه جامع تحقق را به هیات عالی نظارت ارسال نماید.
  •  مجلس، دولت، قوه قضائیه و سایر مخاطبان سیاست‌های کلی موظفند در آیین نامه‌های داخلی و فرآیند‌های تقنینی، خط مشی گذاری و اجرایی خود، ساز و کار اعمال سیاست‌های کلی را به عنوان اسناد بالادستی لازم الاجرا مدنظر قرار داده و درج نمایند.
  •  دبیرخانه مجمع با همکاری مستمر صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی و سایر رسانه‌ها برنامه‌ریزی لازم را جهت تبیین سیاست‌های کلی، اطلاع رسانی نظام‌مند و تبدیل سیاست‌ها به گفتمان عمومی انجام دهد.
  •  اعمال نظارت کارآمد بر حسن اجرای سیاست‌های کلی براساس شاخص‌های ارزیابی توسط هیات عالی نظارت در چارچوب آیین نامه نظارت که به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد صورت می‌پذیرد.
  • تبصره: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی جهت ارزیابی انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی به هیات عالی نظارت ارسال گردد.