به گزارش افکارنیوز، محمدکریم عابدی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره رویکردهای اتحادیه عرب در قبال سفر رئیسجمهور کشورمان به ابوموسی و برگزاری جلسه این اتحادیه در دوحه با همین موضوع، بیان کرد: به این ها توصیه میکنم که به جای پرداختن به این موضوعات به وضعیت نابسامان و کشتار عربها در بحرین را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر مسئله‌ای که همه مسلمانان را دردمند کرده است موضوع کشتار جوانان در بحرین است، ‌گفت: موضوع دیگر منطقه که اتحادیه عرب باید مورد توجه قرار دهد، ‌مسئله حمایت‌های مالی از ترور هایی است که در سوریه انجام می‌شود و مسئله دیگر منطقه نیز مربوط به یمن است که توجه اتحادیه عرب را می‌طلبد.

نایب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس ضمن محکوم کردن حرکت نابخردانه وزیر خارجه امارات در این مقطع زمانی، ‌خاطرنشان کرد: ملت جهان دیگر فریب این یاوه‌گویی‌ها را نمی‌خورند. سفر احمدی‌نژاد به ابوموسی که یک سفر عادی درداخل کشور بود هیچ موضوعیتی ندارد که اتحادیه عرب بخواهد به آن بپردازد.

وی تأکیدکرد: اتحادیه عرب و امارات در حال حاضر از مثلثانگلیس، ‌آمریکا و صهیونیست پیروی می‌کند و در جهت تقویت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.

به گفته عابدی، جمهوری اسلامی ایران در قبال این رفتار جهان و ملت‌های آزاد اندیش را آگاه می‌کند. در حقیقت پاسخ یک چنین رفتاری را از سوی اتحادیه عرب باید ملت عربستان بدهند.

وی تصریح کرد: ما همیشه حامی ملتهای منطقه و خواهان خروج بیگانگان هستیم. مهم جلوه دادن یک چنین مسائلی در منطقه به یک اسباب بازی شباهت دارد که امروز به دست امارات افتاده است. آنها به جای آنکه به فکر نوامیس و زیر سئوال رفتن عربی باشند به مسائلی میپردازند که هیچ موضوعیتی ندارد.