به گزارش افکارنیوز به نقل از رجانیوز، روزنامه ایران که این روزها برای اعمال وظیفه تعریف شده‏‏اش در حمایت از جریان نفوذی دولت با فقدان صاحب‏نظر روبروست، در اقدامی غیر اخلاقی و حرفه‏ای تلاش می‏کند تا در قالب مصاحبه، تحلیل و نظر اصحاب اندیشه را گرفته و با انتخاب تیتری غیر واقعی، بهره‏برداری لازم را در راستای اهداف خود انجام دهد.

این روزنامه که پیش از این سخنان افرادی چون مهدی کوچک‏زاده و سعید قاسمی را مطابق میل خود منتشر کرده بود، امروز نیز اقدام به انتشار بخش دوم گفت‏وگوی تفصیلی خود با دکتر سید امیر حسین قاضی‏زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم شورای اسلامی کرد، که انتخاب تیترهای این گفت‏وگو دو بخشی با اعتراض این عضو جبهه پایداری و منتخب اول استان خراسان رضوی در مجلس نهم روبرو شد.



واکنش کوچک‌زاده به تحریف مصاحبه‌اش در روزنامه جوانفکر

واکنش‌قاسمی به‌بی‎اخلاقی روزنامه‌ایران / بحران‌تولید محتوا در جریان‌نفوذی

نماینده مردم مشهد در مجلس شواری اسلامی درباره این رفتار روزنامه ایران به رجانیوز گفت: روزنامه ایران در انتخاب تیتر از مصاحبه‏ای که با بنده داشت، بر خلاف رویه حرفه‏ای و انصاف عمل کرد.

قاضی زاده با بیان اینکه این مصاحبه در زمستان و بعد از مرحله اول انتخابات انجام شد، این مصاحبه در زمستان و بعد از مرحله اول انتخابات انجام شد، گفت: من توصیه می‏کنم که حتما بخش اول این مصاحبه دو بخشی هم خوانده شود، چرا که این مقدمه بخش دوم است و باید هر دو بخش در کنار هم خوانده شود چرا که یک سیری را پیدا می‏کند و مفهوم جدی‏تری به خود می‏گیرد.

وی ادامه داد: روزنامه ایران چون روزنامه دولت است و از بیت المال ارتزاق می‏کند، علی‏رغم آنکه برخی موارد جهت‏گیری‏های خاص خود را دارد، ما برای اطلاع رسانی و اینکه افکار عمومی با نظرات دیگر هم آشنا شود، ما موظف هستیم که مطالب خود را به این روزنامه و امثال آن بگوییم، روزنامه‏های اصلاح طلب که سراغ ما نمی‏آیند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه رویه روزنامه ایران را قبول ندارم، اظهار داشت: مصاحبه ما با ایران به معنای قبول داشتن رویه دست‏اندرکاران آن نیست، این روزنامه مانند روزنامه اطلاعات متعلق به همه است چرا که پول آن را شخص نمی‏دهد بلکه بیت المال می‏پردازد و گفت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏وگو با آن به معنای قبول رویه نیست بلکه استفاده از ظرفیتی است که برای بیت المال است و متعلق به همه است.

قاضی‏زاده افزود: آن تیتری که از مصاحبه من در بخش دوم به کار بردند غیر منصفانه بود، من در پاسخ به دو سوال، دو جمله گفتم که اینها این دو جمله را در هم اقدام کردند و یک تیتری از زبان من ساختند.

وی با بیان اینکه تیتر انتخاب شده را به این شکل قبول ندارم، اظهار داشت: من کلا دنبال نسبت دادن مطالب به رهبر معظم انقلاب نیستم.

نماینده مردم مشهد درباره تیتر بخش اول این مصاحبه هم گفت: در بخش اول مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد، بنده به نقد دو طرف دولت و مجلس پرداختم اما روزنامه ایران تیتری را انتخاب کرد که باعث تخریب بیشتر مجلس بود و این هم غیر منصفانه و هم غیر حرفه‏ای بود.