به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، 'حبیب الله عسگراولادی' در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی با بیان این كه وزارت كشور انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی را خوب اجرا كرد، از زحمات این وزارت خانه تقدیر و تشكر كرد.

وی با بیان این که نظارت شورای نگهبان بسیار دقیق و موشکافانه بود، افزود: شورای نگهبان دراین راستا به خوبی بر صندوق ها نظارت کرد، در این راستا شاهد بودیم زمانی که برخی از شخصیت هایی که صلاحیتشان رد شده بود به شورای نگهبان مراجعه می کردند مدارک این شورا آنان را قانع می کرد.

عسگراولادی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد راه یافتگان مجلس نهم اصولگرا هستند گفت: مجلس نهم اصولگراست.

**مذاکرات ایران و ۱ + ۵ موفقیت آمیز بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تاثیر برگزاری باشکوه انتخابات در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: موضع گیری های مشخص مقام معظم رهبری، حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی باعثشد برنامه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ موفقیت آمیز باشد.

عسگراولادی با اشاره به حکم رهبر انقلاب در خصوص استفاده از انرژی هسته ای گفت: رهبرانقلاب اعلام کردند که ساختن بمب اتم خلاف شرع است و ما خلاف شرع انجام نمی دهیم، اوباما در مصاحبه ای اعلام کرده حکم رهبر انقلاب در این رابطه امیدوار کننده است.

عسگراولادی در خصوص مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملاک ما تنها وحدت میان اصولگرایان است و به هیچ وجه نباید این وحدت خدشه دار شود.

**حکمیت دارای اصالت است

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص قضیه حکمیت که در چند روز گذشته بسیار مطرح شده است گفت: حکمیت دارای اصالت است و طرفین باید به نتیجه حکمیت پایبند باشند

وی با بیان این كه حكمیت مسئله ای نیست كه تازه مطرح شده باشد این مسئله از اصالت برخوردار است.افزود:باید دو طرف اختلاف درخواست حكمیت بدهند نه اینكه یك طرف بگوید من حكم هستم. اگر به این صورت باشد حكمیت از اصالت برخوردار است.