جزئیات اجرای مرحله دوم نهضت کمک مومنانه

 دبیرخانه نهضت کمک مومنانه به مناسبت آغاز مرحله دوم برگزاری رزمایش کمک مومنانه بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 

اخبار سیاسی - در ادامه مرحله اول نهضت کمک مومنانه که رضایت مقام عظمای ولایت را به همراه داشت و موجب همدلی بین نهادها، دستگاه‌ها و آحاد مردم گردید و با حضور پرشور و گسترده قاطبه مردم انقلابی، مومن و نیکوکار موج عزت، قدرت و همبستگی را در کمک به نیازمندان و محرومین جامعه ایجاد کرد.

براساس تدابیر و رهنمود‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با عنایت به وضعیت موجود کشور و بروز ویروس منحوس کرونا که موجب خسارت به بخش‌هایی از معیشت مردم و اقتصاد مردم گردید و با عنایت به فرامین، ولی امر مسلمین جهان مبنی بر استمرار نهضت کمک مومنانه و تعاون و احسان در جامعه (مورخ ۹۹/۴/۲۲)، مرحله دوم نهضت سراسری کمک مومنانه مبتنی بر هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت‌های نهاد‌های انقلابی و حاکمیتی، دستگاه‌ها و به ویژه مردم عزیز ایران اسلامی و همچنین نقش آفرینی حداکثری رده‌های بسیج و پایگاه‌های مقاومت خواهر و برادر گروه‌های جهادی بسیج و... با با تمرکز بر سه مقطع زمانی از عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر شروع شده است.

فعالیت هیئات مذهبی، موکب ها، آشپزخانه ها، مساجد، صندوق‌های قرض الحسنه، خادمین الشهدا و... و استفاده از نذورات، قربانی ها، اطعام، اربعین، حجاج و... در جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم عزیز و تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، کیف و کفش، اجاره بها، اشتغال زا و... در کنار خدمات تخصصی اقشار بسیج انجام خواهد شد.

امید است با مشارکت همه نهاد‌ها و مردم در این امر خداپسندانه ضمن لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت بتوانیم شاهد خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم عزیز ایران اسلامی باشیم.